سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است

سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است


وزیر کشور با بیان اینکه تفویض اختیارات به استانداران برای پیشبرد مسائل توسعه استانی از برنامه‌های مهم دولت است؛ گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، احمد وحیدی که امروز ظهر به منظور تکریم حمید ملانوری استاندار سابق و معارفه جواد قناعت استاندار جدید استان خراسان جنوبی وارد شهر بیرجند شده است؛ در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد: یکی از شعارها و برنامه ها، تمرکز زدائی از طریق دادن اختیارات بیشتر برای یک حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است و طبیعتا دولت این موضوع را دنبال می‌کند.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی‌هایی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها شده است؛ تصریح کرد: به یاری خدا استانداران با اختیارات و منابع مالی بیشتر و داشتن صندوق توسعه و پیشرفت استانی، مسائل توسعه استانی را سر و سامان داده و متناسب با اقتضائات استانی تصمیمات سریع‌تر و قوی‌تر دنبال می‌شود.  پروژه‌های توسعه‌ای کشور در سطح استانی تعریف و اقدام می‌شود.

 وحیدی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع بازارچه‌های مرزی در کشور اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است و لذا نگاه دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر بازارچه‌های مرزی است و تلاش بر این است که بازارچه‌های مرزی تعطیل هم با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه دوباره ادامه فعالیت دهند.

وی در پایان به سند آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده و این سند در حال حاضر مبنای اقدام است و البته در مناطقی که احتیاج به بازنگری باشد، اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: میزان



منبع

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید