سند تحول قضائی متناسب با گام دوم انقلاب سبب عدل‌گستری می‌شود

سند تحول قضائی متناسب با گام دوم انقلاب سبب عدل‌گستری می‌شود


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس حجت الاسلام «محمدجواد طلایی» امام جمعه شهرستان سرچهان امروز سوم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرچهان با تبریک هفته قوه قضاییه، تدوین سند تحول قوه قضاییه را به عنوان نقشه راهی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و نیل به قوه قضاییه مطلوب و نظام اسلامی دادگستر و حرکت بر اساس گام دوم انقلاب و در نهایت سبب رضایت مردم دانست.

محمدجواد طلایی خاطرنشان کرد: رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور  از مأموریت‌های سند تحول قضائی است که با اجرای آن طبق منویات رهبر معظم انقلاب بسیاری از امور سامان می‌یابد و عدل فراگیر می‌شود.

امام جمعه شهرستان سرچهان ، کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین، اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، اصلاح مجرمان و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص را از دیگر اهدافی برشمرد که در سند تحول قضایی بر آن تاکید شده و همگام با گام دوم انقلاب با هدف دستیابی به دو پیامد اصلی «دستیابی به عدالت» و «رضایتمندی مردم» تنظیم شده است.

خطیب نماز جمعه سرچهان در ادامه خواهان استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان تازه تاسیس سرچهان با توجه به قولی که مسئولان به مردم داده‌اند شد و ابراز میدواری کرد: بهترین هدیه دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه می‌تواند راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک دراین شهرستان باشد.

حجت الاسلام طلایی در پایان ضمن اشاره به خدمات شبانه‌روزی دولت سیزدهم نقدهایی به برخی قسمتهای دولت از جمله در کارشناسی دقیق برخی تصمیمات، اجرا و نظارت بر اجرا و مدیریت افکارعمومی وارد کرد و ابراز امیدواری کرد  دولت در اقناع افکار عمومی موفق‌تر عمل کند.

طلایی در پایان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر مصرف بی‌رویه و روزافزون مواد مخدر را بزرگترین مشکلات قرن حاضر تلقی و زیان‌های ناشی از آن را در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و فروپاشی خانواده‌ بسیار سنگین دانست و جهان غرب را عامل ترویج و توسعه مواد مخدر با هدف تضعیف جوانان معرفی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید