سوم خرداد به یاد ماندنی‌ترین واقعه تاریخ انقلاب است

سوم خرداد به ياد ماندني‌ترين واقعه تاريخ انقلاب است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس  از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس از گسترده‌ترین و با ارزش‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس و یکی از دوازده عملیات بزرگ و مؤثر ایران در ۸ سال دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: رزمندگان توانستند خرمشهر را پس از ۵۷۵ روز از اشغال آزاد کنند و پرچم جمهوری اسلامی را بر گلدسته مسجد جامع این شهر برافرازند و بیشترین دستاوردهای سیاسی، نظامی و اجتماعی دوران جنگ در عملیات بیت‌المقدس حاصل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌ها و رشادت‌های دلیرمردانی بوده‌ایم که برای عظمت ایران اسلامی از جان خود مایه گذاشتند واجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در دست بیگانگان قرار گیرد.

سرهنگ فلاحی تبیین کرد: سوم خرداد ماه به عنوان ماندنی‌ترین ایام تاریخ ایران و روزی که با پیروزی نیروهای ایرانی،  شکست بزرگی نصیب دشمن شد در ویترین افتخارات این کشور باقی خواهد ماند و پرداختن به این روز مبارک همواره مایه عزت وسربلندی ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم دفاع مقدس را گرامی بداریم چراکه هر چه داریم از رشادت و ایثارگری و ازخودگذشتگی شهدا است، تصریح کرد: سربلندی و آرامش امروز را مرهون دفاع مقدس و خون شهدا و ایثارگری مردم ولایت‌مداری هستیم که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کرده و تا پای جان جنگیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر لزوم حفظ فرهنگ عزت‌آفرین و غرورآفرین دفاع مقدس به‌ویژه عملیات بیت‌المقدس تأکید و مطرح کرد: حضور و روحیه دهه نودی‌ها برگرفته از دفاع مقدس و خون مطهر شهدا است و این خود باعث ترس دشمن شده است لذا باید این فرهنگ تبیین و به نسل‌های آینده منتقل شود.

سرهنگ فلاحی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی را علیه کشور تدارک دیده‌اند، لذا یاد و خاطره شهدا یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جهت اشاعه فرهنگ ایثار وشهادت و از خود گذشتگی وانتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آن‌ها برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اقدام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید