نماد سایت مجاهدت

سینی کابل چیست؟

سینی کابل برای توزیع برق در سیم کشی ساختمان ها استفاده می شود و جایگزین لوله کاندوئیت می باشد. این سینی ها دارای طول های مختلفی هستند و در ۵ مدل تولید می شوند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی سینی کابل چیست می پردازیم.

معرفی سینی کابل

سینی کابل در سیم کشی برق ساختمان ها برای نگهداری و محافظت و انتقال کابل های الکتریکی برای توزیع برق استفاده می شود . جنس این سینی از فلز آهن با روکش گالوانیزه و همچنین از جنس استیل ، پلاستیک و رنگی هم می باشد . سینی کابل گالوانیزه دارای دو مدل سرد و گرم است که در گالوانیزه سرد برای تولید آن ورق گالوانیزه فابریک را برش کاری و سوراخ کاری می کنند و بعد خم می کنند و از آن استفاده می کنند ولی در گالوانیزه گرم ورق سیاه بعد از برش و سوراخ وارد وان اسید شویی می شود و گالوانیزاسیون روی آن انجام می دهند و بعد مصرف آماده می شود .

کاربرد سینی کابل

سینی کابل برای محافظت از سیم ها و کابل ها و تفکیک آنها استفاده می شود و این سینی باعث نظم و ترتیب سیم کشی و در برابر ضربه خوردن ، فشار ، مواد شیمیایی، اسیدها ، رطوبت ، محافظت می شوند. از کاربردهای دیگر سینی کابل نگهداری و عبور کابل ها در موتورخانه های بزرگ ، سیم کشی در قسمت های حساس صنعتی ، نگهداری سیم و کابل برق در پتروشیمی ، هدایت و عبور سیم و کابل برق و حتی کابل فیبرنوری ، فرم دهی به سیم کشی های صنعتی و ساختمانی ، استفاده در فضاهای مرطوب و غیره می باشد و به علت کاربرد فراوانی که دارد از این سینی های کابل بسیار استقبال شده است و از پر فروش ترین محصولات در زمینه سیم کشی ساختمان ها می باشد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت الکان کو به صورت آنلاین ارتباط و مشاوره و راهنمایی بگیرید.

جنس سینی کابل

سینی کابل فولادی

وزن سینی کابل فولادی از دیگر سینی ها بیشتر است و مقاومت آن در برابر خوردگی هم بیشتر است و به همین دلیل است که بسیار مقاوم و سخت هستند ولی در سینی های آهنی چون مقاومت آنها پایین است و خوردگی در آنها بسیار زیاد است به همین دلیل آنها را آبکاری می کنند که به این نوع سینی کابل سینی گالوانیزه می گویند.

سینی کابل استیل

جنس این سینی استیل است و در برابر رطوبت و زنگ زدگی بسیار مقاوم است . در این نوع سینی از فولاد ضد زنگ AISI  استفاده می شود و برای اینکه مقاومت آن بیشتر شود از آبکاری نیکل یا کروم هم در آن استفاده می شود.

سینی کابل پلاستیک

این نوع سینی مقاومت مکانیکی و حرارتی آن کم است ولی هیچ وقت زنگ نمی زند .

سینی کابل آلومینیوم

این نوع سینی از ورق آلومینیوم ساخته می شود و وزن آن کم و مقاومت آن در برابر خوردگی و اسید بالا است و خاصیت مغناطیسی ندارد.

سینی کابل گالوانیزه سرد

این نوع سینی فولاد را با آب و نمک و روی مخلوط و ترکیب می کنند و ضخامت آبکاری آن ۲۰ میکرون است و محافظ ترکیب کابل کربنات ، هیدروکسید و اکسید روی می باشد.

سینی گالوانیزه گرم

این نوع سینی بعد از تولید در استخر مذاب روی آبکاری می شود و برای مکان های صنعتی ، رطوبت دار و موتورخانه های بزرگ کاربرد دارد.

ضخامت سینی کابل

یکی از مهمترین موارد در زمینه سینی کابل چیست موضوع ضخامت سینی کابل می باشد که بیشتر در مورد سینی کابل گالوانیزه ضخامت مهم می باشد . ورق های آهن دارای ضخامت ۵۰ میلیمتر تا ۳۰۰ میلیمتر قابل تبدیل شدن به سینی می باشند و معمولا سینی های کابل با ضخامت ۷۰ تا ۲۵۰میلیمتر بسیار مناسب تولید هستند.

خرید و قیمت سینی کابل

قیمت سینی کابل بر اساس عرض سینی ، ضخامت ورق سینی ، گالوانیزه گرم و سرد متفاوت می باشد که با توجه به این موضوع شما می توانید به سایت شرکت الکان کو مراجعه و نحوه خرید این محصول و قیمت آن را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

بنابراین یکی از مسائل مهم در ساختمان سازی و اکثر پروژه های صنعتی برق کشی و انتقال و توزیع برق می باشد که بر همین اساس از سینی کابل استفاده می شود تا از حوادثی مانند آتش سوزی ، برق گرفتگی جلوگیری شود و به همین دلیل است که این سینی های کابل نقش بسیار مهمی در جلوگیری از این حوادث دارند که به همین منظور شما می توانید با شرکت  فولاد صنعت الکان ارتباط و از نحوه سفارش و خرید این محصول اطلاع حاصل کنید.

خروج از نسخه موبایل