شاهچراغی: هیات اجرایی مرکزی انتخابات بر کار کمیسیون بررسی تبلیغات نظارت دارد

شاهچراغی: هیات اجرایی مرکزی انتخابات بر کار کمیسیون بررسی تبلیغات نظارت دارد



رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، ذیل هیأت اجرایی مرکزی فعالیت می‌کند و کمیسیون ملزم به رعایت قانون در بررسی، نظارت و کنترل بر برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، سید محمدتقی شاهچراغی یکشنبه شب در آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای پرواز اردیبهشت، گفت: برابر اصل ۱۳۱ قانون اساسی در حوادثی که منجر به کوتاه شدن زمان فعالیت یک دولت شود، مثل شرایط فعلی، مسئولیت اجرای انتخابات با وزارت کشور و مسئولیت نظارت با شورای نگهبان است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: شورای نگهبان زمینه‌ای را فراهم کردند که ۶ نامزد انتخاباتی مشخص و به مردم معرفی شوند. امشب هم شبی است که برای برنامه‌های این ۶ نفر، بنای برنامه‌ریزی و تعیین تکلیف داریم.

وی با بیان اینکه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، ذیل هیأت اجرایی مرکزی فعالیت می‌کند، اضافه کرد: کمیسیون ملزم به رعایت قانون در بررسی، نظارت و کنترل بر برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما و سایر برنامه‌ها در فضاهای دیگر است؛ آنچه که قطعی است، توجه به قانون است.

شاهچراغی تأکید کرد: امید است که همراه با هم و در کنار هم، مسیر را به گونه‌ای رقم بزنیم که انتخابات سالم با مشارکت بالا داشته باشیم؛ این خواسته کمیسیون تبلیغات است. در این کمیسیون نمایندگان شورای نگهبان، دستگاه قضایی، وزارت کشور و صداوسیما حضور دارند و برنامه‌ها رصد می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: هیات اجرایی که برابر قانون با مسئولیت وزیر کشور شکل می‌گیرد، ناظر بر اقدامات کمیسیون بررسی تبلیغات است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به نحو شایسته این وظیفه را انجام دهیم. آنچه که وظیفه و تکلیف ما است برابر قانون انجام خواهیم داد و توقع و انتظار مردم هم همین است. براساس آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند، ان‌شاءالله همه‌باهم کمک خواهیم کرد که این انتخابات به نحو شایسته برگزار شود.

وزارت کشور امروز اسامی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، از امروز الی ۶ تیرماه ۱۴۰۳ بازه تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است و ۷ تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید