شخصیت شهدا مورد استقبال مخاطب کودک و نوجوان/ ادبیات مقاومت برای کودک و نوجوان کم‌کار است

شخصیت شهدا مورد استقبال مخاطب کودک و نوجوان/ ادبیات مقاومت برای کودک و نوجوان کم‌کار هست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به نمایشگاه کتاب بغداد، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه ( ۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی هست. 

ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداختند. 

از اتفاقات جالب این نمایشگاه حضور مروجین خودجوش کتاب هست.

 فاطمه‌سادات که مادر دو کودک هست، یکی از مروجین کتاب هست که با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به تشریح تجارب خود پرداخت و اظهار داشت: من شخصاً بخاطر علاقه شدید به کتاب و اهمیت آموزش یک‌سری مفاهیم به پدر و مادر‌ها برای چگونگی رفتار به کودکان به معرفی کتاب می‌پردازم.

او عنوان کرد: معرفی برخی کتاب‌ها در صفحات مجازی موجب استقبال خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها شده هست؛ به‌گونه‌ای که تاثیر فراوانی در تربیت گذاشته هست. 

این مروج کتاب گفت: عمده کتاب‌هایی که من به معرفی آنها می‌پردازم، توسط انتشارات مصری و لبنانی روانه بازار نشر شده هست و از این میان دسترسی به کتاب‌های ایرانی کم و سخت هست؛ هرچند آثار ایرانی به لحاظ فکری و محتوایی غنی هست، اما آثار کمتری وجود دارد که برای مخاطب خردسال و کودک مورد استفاده باشد. 

فاطمه سادات با تاکید بر اینکه مخاطبین کودک و نوجوان علاقه‌مند به روایات از شهدا هستند، تصریح کرد: ما در عراق با کمبود منابع برای معرفی و ترویج فرهنگ و سیره شهدا روبه‌رو هستیم؛ در این زمینه البته ناشران ایرانی کار‌های مناسب این گروه سنی که دارای ترجمه مناسب باشد را ندارند. 

بر اساس این گزارش؛ بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از ۲۲ شهریور تا یکم مهر، با شعار «العراقُ یَقرَاً» در سالن نمایشگاه‌های بغداد برگزار هست.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید