شرط شهید «محسن فخری‌زاده» برای عاقبت بخیری

شرط شهید «محسن فخری‌زاده» برای عاقبت بخیری


گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: چهل روز از حادثه‌ای که عصر یک روز جمعه در منطقه آبسرد دماوند رخ داد، می‌گذرد. حادثه‌ای که یک بار دیگر خباثت و روح پلید رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی‌اش را نه تنها به ملت شریف ایران اسلامی بلکه به جهانیان نشان داد.

حادثه از این قرار بود که استکبار جهانی که به گفته خودشان از مدت‌ها قبل به‌دنبال ترور شهید هسته‌ای ما «محسن فخری‌زاده» بود، در نهایت هفتم آذر سال ۹۹ توانست با یک برنامه‌ریزی دقیق و پیچیده این دانشمند انقلابی را به شهادت برساند.

شهید فخری‌زاده از آن دست دانشمندانی بود که به‌صورت گمنام علاوه بر تربیت شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی ایران، در عرصه پیشرفت صنعت دفاعی ـ هسته‌ای کشور تلاش‌های تأثیرگذاری انجام داد که یکی از ثمره‌هایش این بود که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آنجا که نتوانستند جلوی فعالیت هسته‌ای ایران را بگیرند، به فکر مذاکره با کشورمان افتادند تا بلکه از این طریق بتوانند موانع مختلفی را پیش روی ایران قرار دهند. البته دشمنانی که از ابتدای انقلاب اسلامی دستشان به خون هزاران نفر از مردم این مرز و بوم آغشته است، طبیعی به نظر می‌رسد که پشت همین بحث‌های هسته‌ای نیز هدفی شوم را دنبال کنند که آن هم ضربه زدن به کشور است. شاید از همین رو بود که بعد از به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند که «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند».

محسن فخری‌زاده و فخری‌زاده‌هایی که تبعیت از ولایت را عامل پیشرفت کشور و شرط عاقبت به خیری می‌دانستند، هرگز منتظر نتایج مذاکرات نماندند و فعالیت و تلاش خود را برای ارتقاء صنعت هسته‌ای کشور ادامه دادند. این شهید مظلوم و دانشمند هسته‌ای با اینکه بعد از شهادتش بین آحاد مردم شناخته شده شد، اما بین دشمنان ایران اسلامی به خوبی شناخته شده بود و آن‌ها در جریان بودند که محسن فخری‌زاده و مجموعه تحت نظارتش چه فعالیت‌هایی در راستای پیشرفت ایران عزیز انجام داده‌اند. وضعیت به‌گونه‌ای بود که حتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک برنامه تلویزیونی، شهید فخری‌زاده را مغز متفکر برنامه هسته‌ای ایران خطاب می‌کند و نکته جالب‌تر اینکه این شهید والامقام از سوی آمریکای جنایتکار که تحمل مشاهده پیشرفت دیگر کشور‌ها را ندارد، تحریم می‌شود.

بنابراین شهید فخری‌زاده به خوبی برای دشمنان ما شناخته شده بود و به گفته مسئولان امنیتی، دشمنان حتی به مسیر‌های تردد این فردی که خود را پیرو مکتب امام راحل و امام خامنه‌ای می‌دانست، پی برده بودند؛ لذا از مدت‌ها قبل به‌دنبال ترور وی بودند که در نهایت به این هدف شوم خود دست یافتند.

حالا اربعین این شهید عزیز که پیشرفت صنعت هسته‌ای را مدیون پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش هستیم فرا رسیده است و دانشمندان هسته‌ای باید راهی که شهید فخری‌زاده برای اعتلای ایران اسلامی آغاز کرد را ادامه دهند تا خون این شهید مظلوم پایمال نشود. اما نکته اینجاست که شهید فخری‌زاده در تمام کار‌ها و اقداماتش خدا را در نظر می‌گرفت و بندگی خدا را در تمام زمینه‌ها و به معنای واقعی کلمه انجام می‌داد، از همین رو در نهایت به آرزویش که شهادت بود، رسید. اخلاص و درنظر گرفتن خدا در تمام کار‌ها از ویژگی‌هایی بود که اطرافیانش هم بار‌ها اعلام کردند که فخری‌زاده تمام اقداماتش را برای رضای خدا انجام می‌داد، لذا نتیجه و پاداش چنین بندگانی نیز شهادت است.

محسن فخری‌زاده با شهادت به مقصد رسید، اما وظیفه امروز ما این است که مکتب شهدا را نه تنها زنده نگه داریم بلکه باید در این مکتب رشد کنیم و همان‌طور که سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها رشدیافته و اجراکننده مکتب امام راحل هستند، ما نیز باید عامل به مکتب شهدا باشیم و با ادامه راه این عزیزان، هم موجب اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شویم و هم عاقبت به خیری را نصیب خود کنیم.

فخری‌زاده با شهادتش به مقصد رسید، اما نکته‌ای که در پایان قابل ذکر است اینکه رژیم صهیونیستی و عاملانش در داخل کشور تمام تلاش خود را برای تعطیل کردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران انجام خواهند داد و از این جهت که شاهدند، ایران اسلامی با وجود فشار‌ها و تحریم‌ها روز‌به‌روز در صنعت هسته‌ای پیشرفت می‌کند، به فکر ترور افراد شاخص این عرصه هستند. البته آن‌ها باید بدانند و برایشان درس عبرت شود که همان‌طور که با شهادت شهید شهریاری، علی‌محمدی، رضایی‌نژاد و احمدی روشن صنعت هسته‌ای کشور متوقف نشد، شهادت محسن فخری‌زاده نیز نه تنها خللی در پیشرفت صنعت هسته‌ای ـ دفاعی کشور ایجاد نمی‌کند بلکه تلاش دانشمندان برای فعالیت بیشتر در این عرصه را دوچندان می‌کند.

در ادامه خالی از لطف نیست که یک بار دیگر پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت این شهید والامقام را از نظر بگذرانیم.

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهایی که وی به آنها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه ای
8 آذر 99»

در پایان همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، مسئولان علاوه بر اینکه باید به‌دنبال مجازات عاملان و آمران این جنایت باشند، از طرفی باید راه علمی و پژوهشی این شهید را ادامه دهند تا کارهای شایسته این شهید متوقف نشود. چه بسا که اگر راه علمی این شهید به بهترین نحو ممکن ادامه پیدا کند، نوعی انتقام از عاملان این جنایت و فراهم کردن زمینه‌های ناراحتی کشورهایی که هیچ موقع چشم دیدن پیشرفت ایران را نداشتند، باشد.

گزارش از احسان یعقوبی

انتهای پیام/ 117



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید