شفیتگی مردم سوریه به انقلاب اسلامی پس از اقدام شهید «سلیمانی»/ ویژگی‌های خاصی که «سلیمانی» را ممتاز کرد

شفیتگی مردم سوریه به انقلاب اسلامی پس از اقدام شهید «سلیمانی»/ ویژگی‌های خاصی که «سلیمانی» را ممتاز کرد


توصیه سردار سلیمانی به فرماندهان، مردم سوریه را شیفته انقلاب اسلامی کردحجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در گفت‌‎وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به سه ویژگی بارز سردار سلیمانی اظهار داشت: بارزترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص، اراداتش به ولایت فقیه و احترام به پدر و مادرش بود.

وی در ادامه با توصیف ویژگی‌های سردار سلیمانی افزود: او کسی است که گفتار و عملش با هم تطابق داشت. برای خودش کار نمی‌کرد. اگر می‌گفت ارتباط با خدا داشته باشید این ارتباط را خودش محکم برقرار می‌کرد، اگر صحبت از راز و نیاز با خدا داشت خود به آن عمل می‌کرد اگر حرف از مبارزه با دشمن می‌زد خود جلوتر از همه در این میدان حاضر می‌شد. شجاع بود، چه از زمان جنگ با صدام چه مبارزه با داعش، در هر میدانی از جهاد پیشقدم بود، اگر از کتابخوانی می‌گفت خود کتابخوانی حرفه‌ای بود، اگر می‌گفت تلاوت قرآن کنید خودش این کار را انجام می‌داد، در زمینه خدمت به مردم پیشگام بود و با تمام وجود در دستگیری از مردم حاضر می‌شد.

شیرازی در ادامه با اشاره به فشار کاری سردار سلیمانی و زمانی که برای برنامه‌های خود صرف می‌کرد، بیان داشت: وقتی کاری برای خدا باشد وقت برکت پیدا می‌کند، او برای خدمت به مردم و اسلام وقت نمی‌شناخت. شبانه روزی فعالیت می‌کرد، فردی استثنایی بود که شاید خیلی‌ها باور نکنند، اما در بسیاری از روز‌ها دو ساعت بیشتر نمی‌خوابید و ما این را می‌دیدیم. از سوریه تا تهران برای جلسه‌ای آمد که، چون زمان زیادی طول کشید مابقی آن را به فردا صبح موکول کردیم، صبح قبل از ساعت هفت به اتاقش رفتم، گفت دیشب بعد جلسه به اصفهان برای دیدن یکی از جانبازان لشکر ۴۱ ثارالله رفتم و صبح به تهران آمدم، شبانه روز کار می‌کرد، یا یک شب در سوریه ساعت ۲ شب جلسه‌ای بود، ایشان یک ساعت وقت استراحت خواست، به دنبالش که رفتم دیدم در حال مطالعه است، انسان بسیار ویژه‌ای بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تصریح کرد: به خودم و به مردم توصیه می‌کنم حاج قاسم را بشناسیم، همانطور که فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشتیم مکتب حاج قاسم را در خانه، محله، شهر و کشور خودمان زنده نگه داریم، تلاش کنیم شخصیتی که امروز به یک الگو تبدیل شده، الگو بماند و آرمان‌های امام و رهبری را عملی کنیم.

وی مهمترین دستاورد سردار سلیمانی در سوریه را معرفی انقلاب اسلامی به مردم سوریه و دنیا دانست و گفت: او همیشه تاکید داشت که رفتار ما موید شخصیت ماست، باید تلاش کنیم برخورد خوبی داشته باشیم و آداب اسلامی را رعایت کنیم و به نیرو‌ها توصیه داشت برخوردتان اسلامی باشد. این رفتار‌هایی که فرماندهان و نیرو‌ها در سوریه داشتند مردم و ارتش سوریه را شیفته اسلام، انقلاب و رهبر کرد.

شیرازی در خاطره‌ای بیان کرد: یکی دو سال اول جنگ سوریه یکی از فرماندهان سوری سردار همدانی را به منزلش دعوت کرد، سفره مفصلی انداخته شد، صاحبخانه که فرماندهی ارتشی بود به سردار همدانی گفته بود وقتی همسرم فهمید امشب مهمان ایرانی داریم دو روز در آشپزخانه مشغول پخت غذا شده و اجازه نداده از بیرون غذا بگیریم، این‌ها به خاطر رفتار حاج قاسم و دیگر فرماندهان با مردم سوریه است.

انتهای پیام/ 141



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید