شلیک ۴۰۰ موشک به اراضی اشغالی در سه روز نبرد غزه

شلیک ۴۰۰ موشک به اراضی اشغالی در سه روز نبرد غزه


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی برای چهارمین روز متوالی مواضع مقاومت را در نوار غزه مورد هدف قرار می‌دهد و این در شرایطی است که در سه روز گذشته علی‌رغم بمباران اماکن و موقعیت‌های نیرو‌های مقاومت فلسطین توسط هواپیما‌های جنگنده این رژیم نامشروع و اشغالگر، شاهد ایستادگی و مقابله قدرتمند و جانانه نیرو‌های مقاومت بودیم به صورتی که تا امروز شاهد شلیک ۴۰۰ موشک و راکت به اراضی اشغالی صهیونیست‌نشین هستیم.

جدیدترین جنگ رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و مردم مظلوم و بی‌گناه نوار غزه از روز سه‌شنبه این هفته آغاز شد که فرماندهان نظامی این رژیم اشغالگر و نامشروع نام «الدرع و السهم» یعنی «سپر و پیکان» را بر روی عملیات خود قرار دادند. ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی در سه روز گذشته با استفاده از هواپیما‌های جنگنده و همچنین با بهره‌گیری از آتش توپخانه ناگهانی و بدون دادن اخطار قبلی مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی را مورد هدف قرار داد و بمباران کرد.

اما همانند نبرد‌های گذشته‌ای که بین نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی درگرفته بود، شاهد مقابله قدرتمند نیرو‌های مقاومت در برابر ماشین جنگی این رژیم متجاوز بودیم. در دومین روز تجاوز ارتش «اسرائیل» به نوار غزه، نیرو‌های مقاومت فلسطین برای نشان دادن اتحاد و همبستگی تمامی گروه‌های مقاومت علیه رژیم نامشروع و اشغالگر با صدور بیانیه‌ای از اتاق مشترک خود از آغاز عملیاتی برای پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی با نام «ثآر الاحرار» یعنی «انتقام آزادگان» خبر دادند.

حال بهتر است که به اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از تجاوز جدید نظامی خود به نوار غزه بپردازیم. بهتر است که بدانیم در این حملات تاکنون و پس از گذشت ۴ روز، ۵ نفر از فرماندهان این جنبش شامل جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی گردان‌های قدس، خلیل صلاح البهتینی، از اعضای شورای نظامی گردان‌های قدس و فرمانده منطقه شمال غزه و طارق محمد عزالدین، از فرماندهان جهاد اسلامی، علی حسن غالی فرمانده یگان موشکی جهاد اسلامی و احمد ابودقه، معاون فرمانده نیروی موشکی گردان‌های سرایا القدس فلسطین ترور شدند.

این موضوع خود به خوبی نشان‌دهنده یکی از اهداف مهم و استراتژیک رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه حذف فرماندهان مقاومت بود. این رژیم در واقع قصد داشت تا به صورت سیتماتیک و منظم در جهت جلوگیری از قدرت گرفتن روزافزون گروه‌های مقاومت فلسطینی و کاهش کارآیی و عملکرد موثر آن‌ها در صحنه نبرد و مقاومت در برابر ارتش خود اقدام به حذف فرماندهان مقاومت کند.

حال در این میان بد نیست نگاهی عمق و ژرف به علل و عوامل حمله اخیر رژیم صهیونیستی داشته باشیم. یکی از این عوامل بی‌شک گسترش جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری به خصوص در شهر جنین است. گردان‌های مرتبط با جهاد اسلامی درحال رشد و گشترش و همچنین عضوگیری قابل توجه و چشمگیر در کرانه باختری و شهر جنین هستند که این موضوع نگرانی و هراس شدیدی را در میان سران و مقامات تل آویو پدید آورده است. از این روی است که ارتش این رژیم اشغالگر با بهانه‌ی واهی جنگی جدید را بر نوار غزه تحمیل کرده و به دنبال از بین بردن فرماندهان و نیرو‌های موثر این جنبش مقاومت فلسطینی است.

اما سران و مقامات تل آویو و همچنین فرماندهان نظامی ارتش این رژیم اشغالگر گویی از نبرد‌های گذشته خود با گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی و ضربات سخت و دردناکی که از آن‌ها دریافت کرده‌اند درس نگرفته‌اند و مجددا اقدام به تجاوز نظامی به گروه‌های مقاومت فلسطینی کردند.

در پایان باید گفت بر اساس تمامی مطالب ذکر شده شاید بتوان گفت شلیک ۴۰۰ موشک و راکت از سمت گروه‌های مقاومت فلسطینی به اراضی اشغالی درسی فراموش ناشدنی و عبرت‌آموزی برای رژیم صهیونیستی دانست که به این مهم پی‌ببرند که با به شهادت رساندن فرماندهان گروه‌های مقاومت نمی‌توانند از رشد و گسترش آن‌ها در میان مردم فلسطین جلوگیری کنند. ضمن اینکه دریافت ضربات سنگین و مهلک از گروه‌های مقاومت این نکته مهم را به آن‌ها گوشزد می‌کند که هیچگاه نمی‌توانند از سلاح‌های مقاومت درامان بمانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید