شهدایی چون «حسن عبدالله زاده» آیه و معجزه زمانه‌اند/ راه شهدا را با کار کردن ادامه می‌دهیم

شهدایی چون «حسن عبدالله زاده» آیه و معجزه زمانه‌اند


شهدایی چون «حسن عبدالله زاده» آیه و معجزه زمانه‌اندبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور در منزل شهید مدافع حرم حسن عبدالله زاده با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سید‌مجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس و سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار کارگر را همراهی کردند.

سردار کارگر در این دیدار با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: اگر شهید عبدالله زاده به این درجه رسید از وجود پدر و مادر بزرگوارش است؛ شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و ما در برابر آنان شرمنده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جوانان امروز را نسبت به دفاع مقدس آگاه‌تر کردند، افزود: مدافعان حرم کار بزرگی کردند؛ در دفاع مقدس ترکیب سنی تقریبا یک شکل بود و فرماندهان و رزمنده‌ها فاصله سنی کمی داشتند؛ اما در دفاع از حرم ما حاج «حسین همدانی» و سردار «سلیمانی» را در کنار جوانان داشتیم، در دفاع مقدس نیز شهدای جوان زیادی داشتیم، ولی فضای کشور متفاوت از امروز بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: حاج قاسم می‌گفت دفاع مقدس قله و دفاع از حرم دامنه قله است. شهید همدانی نیز می‌گفت تجارب دفاع مقدس کمک زیادی در دفاع از حرم به رزمنده‌ها کرد. نبرد مدافعان حرم در این وضعیت با دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و اجر مدافعان حرم بیشتر است و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حججی به این نکته اشاره کردند.

سردار کارگر بیان کرد: جاذبه‌ جامعه و زندگی امروز با وجود رسانه‌ها بیشتر از گذشته است و بچه‌هایی مثل شهید حسن که در این راه رفتند جزو معجزات زمانند. اینکه جوانی همسر و سه فرزند خود را بگذارد و برود کار بزرگی کرده است‌ و این شهدا آیات و نشانه‌های زمانه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهادت مثل زیارت است و انسان باید طلبیده شود، گفت: رزمندگانی سال‌ها در دفاع مقدس بودند، اما شهید نشدند، ولی برخی از رزمندگان همان بار اول که به جبهه اعزام می‌شدند، شهید شدند؛ در پاوه کسی را داشتیم تیر به قلبش خورد، اما شهید نشد. دعا کنید بتوانیم راه شهدا را با کار کردن ادامه دهیم.

پدر شهید مدافع حرم عبدالله زاده در سخنانی بیان کرد: کار شما در بنیاد حفظ آثار اجر شهادت دارد؛ حسن مصادف با عملیات کربلای ۵ وقتی دشمن اهواز را هدف قرار داده بود به دنیا آمد.

وی افزود: از حسن سه فرزند به یادگار ماند؛ نام فرزند اولش را علی اکبر گذاشت و می‌گفت دوست دارم علی اکبر من هم مثل علی اکبر امام حسین (ع) شهید شود؛ شهادت را هم برای خودش دوست داشت هم برای پسرش. سردار سلیمانی هم عاشق شهادت بود و برای رسیدن به شهادت تلاش کرد، از این رو حسن شاگرد سردار سلیمانی است.

حجت الاسلام مصلحی نیز گفت: خدا در قرآن می‌فرماید شهدا زنده‌اند و قطعا همینگونه است و کشور و ما را مدیریت می‌کنند. اینکه فرزند کوچکش در این جمع می‌گوید ۲۳ سال دیگر بابا را می‌بینم قطعا هدایت خود پدرش است. ان‌شاءالله بتوانیم راهشان را ادامه دهیم. ماهم در پیشگاه این عزیزان روز قیامت باید جوابگو باشیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید