شهدای روحانی ادامه دهنده راه مجاهدان شریعت در طول تاریخ هستند

شهدای روحانی ادامه دهنده راه مجاهدان شریعت در طول تاریخ است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (سه‌شنبه) حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت استان، اظهار داشت: اقشار مختلفی در دوران دفاع مقدس در کنار نیرو‌های مسلح به عنوان بسیج مردمی حاضر شدند. روحانیت و طلاب از حوزه‌ها برای حضور در مناطق جنگی به عنوان رزمنده و مبلغ دینی حرکت نمودند. استان خراسان شمالی با تقدیم ۷۲ شهید روحانی شجره طیبه انقلاب را تقویت کرده است. شهدای روحانی ادامه دهنده راه مجاهدان شریعت در طول تاریخ هستند.

سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت‌های مؤثر در این حوزه، تصریح کرد: برنامه‌های کیفی و ماندگاری در مورد نقش روحانیت در دفاع مقدس انجام شده است اعم ار چاپ کتاب، ثبت تاریخ شفاهی، نشست‌های بصیرتی که تماماً در جهت شناساندن این قشر به نسل آتی می‌باشد. اما برای نهادینه‌کردن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، کار‌ها و فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس بصورت صدبرابری باید در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام «احمد پرهیزگار» مدیر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار خراسان شمالی با تأکید بر هم‌افزایی و تعامل هرچه بیشتر در امورات فرهنگی سطح استان، گفت: دانشنامه دفاع مقدس روحانیت و نقش روحانیت خراسان شمالی در دفاع مقدس به عنوان کتب مرجع با رویکرد علمی و پژوهشی در دست تدوین و تهیه است. اذا در همین راستا ادارات و دستگاه‎‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توانند در این موضوع نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، عنوان کرد: جشنواره پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس در جهت جمع‌آوری و ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان روحانی و شهدای روحانی استان برگزار می‌گردد تا با بررسی اسناد و آثار جمع‌آوری شده کتاب شهدای روحانی استان خراسان شمالی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید