شهدا اسوه‌ای برای جوانان هستند

شهدا اسوه‌ای برای جوانان هستند


«رزاق قاسم‌پور» رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: من در سن ۱۹ سالگی و در سال ۱۳۶۱ به جبهه‌های حق علیه باطل و منطقه شوش و دانیال اعزام شدم، مدتی بعد نیز برای شرکت در عملیات فتح‌المبین آماده شدیم.

وی افزود: علاوه‌بر عملیات فتح‌المبین در عملیات‌هایی همچون خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج و والفجر ۱۰ شرکت داشتم؛ من در حدود هفت عملیات حضور داشتم که در شش عملیات نیز دچار مجروحیت شدم.

قاسم‌پور با بیان اینکه در جبهه‌های حق علیه باطل صمیمیت خاص و ویژه‌ای میان رزمندگان اسلام وجود داشت، ادامه داد: با وجود اینکه اکثر رزمندگان ایرانی سن کمی داشتند، اما نسبت به یکدیگر رافت بسیاری داشتند و تمامی همدلی و همکاری تمامی کار‌ها را به بهترین نحو انجام می‌دادند و نقش‌آفرینی می‌کردند حتی در انجام کار‌ها از یکدیگر سبقت نیز می‌گرفتند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به حال و هوایی که شب قبل از عملیات در میان رزمندگان اسلام وجود داشت، عنوان کرد: در این شب‌ها رزمندگان از یکدیگر طلب حلالیت می‌کردند و با در آغوش گرفتن دوستان خود عشق خود را نسبت به یکدیگر ابراز می‌کردند، درحقیقت همه سعی داشتند در شب قبل از عملیات از دوستان خود خداحافظی کنند و این شب را با خاطراتی خوش به اتمام برسانند.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که تمامی رزمندگان ایرانی در شب قبل از عملیات انجام می‌دادند نوشتن وصیت‌نامه بود و این بیانگر شوقی است که نیرو‌های ایرانی برای شهادت داشتند، من به یاد دارم یکی از رزمندگان که برادر او نیز به شهادت رسیده بود شب قبل از عملیات والفجر هشت زیر درخت نخلی نشسته بود و درحال نوشتن وصیت‌نامه خود بود و در همین حین نورانیت خاصی در چهره این رزمنده دیده می‌شد که ایشان در همین عملیات نیز به فیض شهادت نائل آمدند.

قاسم‌پور توضیح داد: خاطره‌ای که ذکر شد مربوط به شهید نوروزی است که اهل شهرستان فارسان بودند و برادر ایشان نیز از شهدای دفاع مقدس هستند، شهید نوروزی در وصیت‌نامه خود آورده بود در زمان تشییع، پیکر من را در مکانی قرار دهید که تمامی مردم امکان دیدن من را داشته باشند و دست‌های مرا از تابوت خارج کنید تا منافقان و ضدانقلاب بدانند من با دست خالی از این دنیا رفتم زمانی که این وصیت‌نامه در سال ۱۳۶۳ در شهرستان فارسان قرائت شد آمار جوانانی که به صورت داوطلب از چهارمحال و بختیاری به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند به شدت افزایش پیدا کرد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان و شهدای ما در زمان دفاع مقدس در تمامی زمینه‌ها نقش‌آفرین بودند و امروز نیز این انتظار از جوانان وجود دارد که شهدا را درک کنند، هر یک از شهدای ما اسوه و الگوی ویژه‌ای برای جوانان امروز هستند تا بتوانند با سرمشق‌گیری از آن‌ها مشتاقانه در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و… تلاش کنند و ایران را به یک گلستان تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در زمان دفاع مقدس جوانان نقش‌آفرینی کردند و اجازه ندادند بخش کوچکی از خاک ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد امروز نیز جوانان باید در عرصه‌های علمی به جهاد بپردازند و خود را برای ساختن ایرانی که یادگار شهدای گرانقدر است آماده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید