شهیدان سلیمانی و المهندس سال‌ها در مسیر اربعین روشنگری کردند/ خون شهدا عامل همبستگی کشورهای مسلمان

شهیدان سلیمانی و المهندس سال‌ها در مسیر اربعین روشنگری کردند/ خون شهدا عامل همبستگی کشورهای مسلمان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با اعظم واسعی یکی از زائران اربعین حسینی که به همراه همسرش در این مراسم معنوی شرکت کرده بود به گفتگو پرداختیم.

واسعی اظهار داشت: این سفر برای ما خیلی خوب بود، من به همراه همسرم که بار اول بود به سفر کربلا می‌آمد، تصمیم گرفتیم امسال هم در این راهپیمایی عظیم شرکت داشته باشیم.

وی گفت: عشق امام حسین در دل‌های مردم نفوذ دارد و همه حاضرند تمام سختی‌ها را تحمل کنند اما در این سفر معنوی حضور داشته باشند.

واسعی ادامه داد: ما به عنوان یک ایرانی شیعه می‌دانیم که رژیم بعث در دوران دفاع مقدس در نظر داشت که یکی از شهرهای ما را به تصرف درآورد اما شهدای جنگ تحمیلی با همبستگی در برابر این تهاجم ایستادگی کردند.

 وی تصریح کرد: امروز هم شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی در برابر استکبار و دشمنان انقلاب و دین مبین اسلام مقاومت کردند تا یک دولت اسلامی بین کشورها ایجاد شود و این خون شهداست که باعث ایجاد این همبستگی بین کشورهای مسلمان شده و این موضوع در اربعین به خوبی دیده می‌شود. 

این زائر اربعین گفت: شهدایی همچون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس سال‌ها مقاومت کردند و جنگیدند تا پیاده روی اربعین امروز با امنیت کامل برگزار شود.

انتهای پیام/ 801

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید