شهید «امان‌اللهی» در اسارت، شهادت و اهدای عضو الگو است

«ایثار و ازخودگذشتگی»، «مسئولیت‌پذیری» و «وظیفه شناسی» ویژگی‌های شهدا است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز (پنج‌شنبه) در یادواره سردار شهید «محمود امان‌اللهی» از شهدای شاخص کشور که در شهرستان «بیجار» با حضور مسئولان عالی‌رتبه استان کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهیدپرور این شهرستان برگزار شد، فیض حضور، درک معنویت و برداشت نورانی را از ویژگی‌های شرکت و حضور در این جلسات معنوی عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان بیجار شهدا و ایثارگران زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ایثار و شهادت در این شهرستان قدمت دیرینه دارد؛ چراکه ۸۱ سال پیش در جنگ جهانی دوم نیز شهدا زیادی را تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: شهدا هیچ‌گاه دنبال شهرت نبوده‌اند؛ اما نام و یاد آنان و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌هایشان تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند و الگویی برای آزادی‌خواهان و مردم ولایتمدار ایران خواهند بود.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا خدا یاد و نام ما را بالا ببرد، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نام و یادمان بلندآوازه باشد، باید مانند شهدا و جانبازان و ررمندگان، ازخودگذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ازخودگذشتگی و ایثار، مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی را از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد و گفت: شهید امان‌اللهی در جبهه‌های مختلف حضور داشت که نشانه ازخودگذشتگی او بود و ما اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و همانند آن‌ها به ما نیز افتخار کنند، باید ازخودگذشتگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: شهید امان‌اللهی پس از شهادت به زندگی چند نفر دیگر حیات بخشید و با اهدای اعضای بدنش، تیرخلاص را در ایثار زد و در واقع او در رسته اسارت، شهادت و اهدای عضو شهید شاخص و الگو است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید