نماد سایت مجاهدت

شهید امیرعبداللهیان اخلاق را به دیپلماسی کشور پیوند داد

شهید امیرعبداللهیان اخلاق را به دیپلماسی کشور پیوند داد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قمی» معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بدرقه و وداع با وزیر انقلابی و جهادی شهید حسین امیر عبداللهیان، اظهار داشت: این خیل جمعیت و مسئولان لشکری و کشوری و همکاران شهید در هیأت دولت و وزارت خارجه در میدان مشق جمع شدیم تا از رفتار و کردار شهید سرمشق بگیریم.

حجت الاسلام قمی افزود: همه ما امروز اینجا جمع شدیم که بگوییم سلام بر تو‌ ای امیر و سلام بر بدن سوخته و سلام بر دل غم دیده تو. او وزیری بود که رهبر انقلاب اسلامی صفت «مجاهد» را برای ایشان انتخاب کردند.

معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به معاد و باور به رهبری بود. او سربازی برای اسلام و انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی بود که در پرونده او جز صداقت و درستی چیز دیگری پیدا نمی‌شد. 

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: او قصد سفر به مشهد و تن کردن لباس خادمی داشت. شهید امیرعبداللهیان شخصیت محبوبی نه تنها میان مردم که انسان محبوبی در جبهه مقاومت بود و به عنوان پرچمدار و علمدار مقاومت شناخته می‌شد. ضمن اینکه او وزیر خارجه مقاومت و مستضعفین بود.

معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز یک چهارم کره خاکی عزای عمومی کرده و پرچم خود را نیمه افراشته کردند. حتی پاپ فرانسیس، مرشد عام اخوان مسلمین و رئیس علمای جهان اسلام ابراز همدردی و سوگواری کردند.

وی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان توانست در منطق دیپلماسی کشور علاوه بر دیپلماسی، اخلاق را به عنوان یک بِرند جا بیاندازد. او از منطق قوی، دانش و معلومات بین المللی برخوردار بود.

حجت‌الاسلام قمی یادآور شد: این شهید بزرگوار با تولید ادبیات از اسلام و انقلاب دفاع کرد و در فردای حمله موشکی به رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از ایران و انقلاب دفاع کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل