شهید «سلیمانی» خود را سرباز امام خامنه‌ای می‌دانست

شهید «سلیمانی» خود را سرباز امام خامنه‌ای می‌دانست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار «ابراهیم جباری» همرزم شهید «قاسم سلیمانی» و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: طراح، صاحب فکر و نظریه‌پرداز محور مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی بود که البته در این زمینه نباید فراموش شود که رهبر معظم انقلاب ایده اولیه و اصلی آن را ارایه کردند.

وی افزود: باید توجه داشت که محور مقاومت خط عزت و شرف ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام است که هرگز اجازه نمی‌دهیم این خط شکسته شود و راه و منش و میراث ماندگار شهید سلیمانی را تداوم بخشیده و آن را تقویت می‌کنیم.

سردار جباری با بیان اینکه حق نداریم موفقیت‌های بزرگ شهید سلیمانی را بدون بهره مندی از نظریات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر و تفسیر کنیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درهای بسته را برای شهید سلیمانی باز کردند، ضمن اینکه نباید نقش تکاملی کسانی چون «سید حسن نصرالله» در محور مقاومت به فراموشی سپرده شود.

جباری ادامه داد: شاید اگر حاج قاسم نبود محور مقاومت به این شکل کنونی هرگز شکل نمی‌گرفت، بنابراین شهید سلیمانی نقش محوری در این زمینه داشت.

وی اولین ویژگی شهید سلیمانی در سیاست، دفاع و امنیت را ساختارسازی بیان و اضافه کرد: او توانست با هوش سازمانی، ذهن نتیجه محور، توان کار کردن با انسان‌های بزرگ و نزدیکی با بزرگان و علمای جهان اسلامی از جمله در عراق و سوریه و ارتباط نزدیک با آن‌ها همه را تحت تاثیر قدرت فرماندهی خود قرار دهد.

سردار جباری با اشاره به اینکه نیروی قدس سپاه تا پیش از ظهور داعش و قبل از سردار سلیمانی چندان شناخته شده نبود، یادآور شد: از زمان بروز و ظهور داعش و تکفیری‌ها در منطقه نقش حاج قاسم و یارانش بیش از پیش نمایان شد و نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر ایفا کردند، به گونه‌ای که امروز نیروی قدس و مکتب حاج قاسم به بخشی از فرهنگ روزمره مردم ایران و جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز حتی کسانی که میانه خوبی با جمهوری اسلامی و سپاه ندارند نیز نیروی قدس و شهید سلیمانی را شناخته و به آن افتخار می‌کنند.

سردار جباری با بیان اینکه شهید سلیمانی در تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو بود، گفت: بر اثر همین ویژگی‌ها است که امروز نیروی قدس به عنوان روحی در کالبد خاورمیانه طلوع کرده است که تحرکات و نهضت‌های بزرگی را ایجاد و آن را راهبری می‌کند.

وی افزود: اینکه شهید سلیمانی خودش را در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم بالاتر از سرباز نمی‌دانست نشان‌دهنده روح بزرگ و بلند وی در دفاع از کیان میهن اسلامی و خط ولایت دارد که این رویه باید امروز نیز توسط مدیران و مسئولان الگوبرداری شده و رعایت شود.

فرمانده سابق سپاه ولی امر ابراز داشت: سردار شهید سلیمانی با فداکاری و رشادت‌های بی‌وقفه خود نیروی قدس را به عنوان سازمان معلم بار آورد و امروز بیش از همیشه مردم سوریه و عراق قدر او را می‌دانند چرا که معمار اصلی محور مقاومت شخص سردار سلیمانی بود.

وی با تاکید بر اینکه راه شهید سلمانی در محور مقاومت باید پرصلابت‌تر تداوم داشته باشد، اضافه کرد: او یک محور سیاسی، دفاعی و امنیتی ایجاد کرد که در قالب آن تمام کنندگی، ثبات و بازدارندگی را در مفاهیم جدید ارایه شد، به گونه‌ای که همین محور در منطقه دولت ساز شده و اجازه نمی‌دهد دولت‌های دست‌نشانده سر کار آیند.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه راه و منش شهید سلیمانی باید همواره الگو و محور فعالیت های مدیران و مسئولان اجرایی قرار بگیرد، ایمان، تقوی و اخلاق حسنه را از ویژگی‌های ممتاز این شهید والامقام بیان کرد.

وی ادامه داد: ولایت مداری، مجادت در راه خدا، هزینه‌کرد از خود برای انقلاب اسلامی، مردم دوستی، قبولی در تمام امتحانات، اخلاص و دوری از دنیا و تمایلات دنیوی از دیگر خصوصیات زندگی فردی و اجتماعی شهید سلیمانی بود.

امام جمعه تبریز شهید سلیمانی را صادق‌الوعده در گفتار، رفتار و عمل معرفی و اضافه کرد: مردم ایران اسلامی نیز خادم و خائن را بسیار خوب می‌شناسند و حضور میلیونی مردم در تمام شهرها در آیین‌های تشییع و بزرگداشت این شهید گویای بسیاری از واقعیات جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید