شهید فخری‌زاده عمر خود را برای اقتدار کشور صرف کرد

شهید فخری‌زاده عمر خود را برای اقتدار کشور صرف کرد


شهید فخری زاده عمر خود را برای اقتدار کشور صرف کردبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای که با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع کشور و خانواده شهید فخری‌زاده برگزار شد، با اشاره به دیدگاه خداوند در قرآن کریم در خصوص بزرگی انسان‌ها اظهار داشت: از دیدگاه قرآن، انسان خلیفه خداست. خداوند انسان را به زمین آورد تا جلوه او باشد، اگر بشر از بهشت به زمین نمی‌آمد آن ظرفیت و درخشش را نداشت و انسانیت انسان مخفی می‌ماند. اگر مشکلات نبود عیار انسان‌ها مشخص نمی‌شد. اگر کرونا نبود این برجستگی شهید فخری زاده در ساخت کیت کرونا مشخص نبود، اگر جنگ نبود مجاهد بودن این شهید عزیز نشان داده نمی‌شد.

وی با اشاره به جایگاه مرگ افزود: مرگ را خدا آفریده و ما وقتی مرگ را بشناسیم عاشق آن می‌شویم. مرگ پرواز و پوست انداختن است. مرگ کنار رفتن پرده‌ها و درخشش ذخایر عمر آدم است. مرگ راحتی از آلام و خلاصی از درد‌های این عالم است؛ لذا خداوند مرگ را مقدم بر حیات ذکر کرده است.

صدیقی با اشاره به جایگاه دنیا ادامه داد: باید ببینیم چه کسی در این دنیا مدال می‌آورد و زیبایی‌های عالم را می‌تواند نشان دهد. خداوند بر این اساس عالم را جبهه معرفی کرده است. آدم بی‌دین خود را ارزان می‌فروشد، تروریست‌ها و نفوذی‌ها و منافقین خود را ارزان فروختند و خون پاک‎ترین، شریف‌ترین و خدمت‌گذارترین انسان‌ها را ریختند. آدمی که از دایره ایمان خارج شود اینچنین پست می‌شود، اما خوش به حال آنان که خون خود را برای اسلام دادند و با عنایت امام زمان (عج)، فناء فی‌الله شدند. این‌ها مظهر خوبی‌ها و زیبایی‌های هستی شدند و به تاریخ ارزش دادند. اگر این زیبایی‌ها را از بشر بگیریم زندگی پوچ می‌شود. این انسان‌های شریف هستند که با جان خود ارزش‌ها را زنده کردند و برای بشر آسایش و آرامش به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید فخری‌زاده گفت: این شهید با عظمت فکری‌ای که دارد یک لحظه خود را غافل نکرد و در کنار شهدایی، چون طهرانی‌مقدم و دانشمندان عرصه پزشکی دیده می‌شود که برای راحتی مردم سنگر به سنگر را می‌روند. ما هم به عالم آمده‌ایم تا مقابله و جنگ کنیم، با همه مشکلاتی که بشر دارد باید در تمام عمر مجاهد باشیم و عمر خود را در جهاد فی سبیل الله طی کنیم.

صدیقی بیان کرد: شهید فخری‌زاده را خدا انتخاب کرده و او برای عرش الهی زینت است. اوست که عمر خودش را صرف خدا کرد و غیر خدا را در زندگی سهیم نکرد. چیزی که در زندگی شهید برجسته ما چشمگیر است، این است که کانون و چشمه قدرت بود و عمر خود را برای اقتدار کشور صرف کرد. او مامور خدا بود، عاشقانه به این میدان آمد و جزو قدرتمندترین دانشمندان جهان است. شهید فخری‌زاده همچون شهید سلیمانی بود و جای او پر نمی‌شود. راه این‌ها پر رهرو است. دوستی می‌گفت شهید فخری‌زاده در علم صاحب نظر بود. آن‌ها که به دنبال کشتار مردم در یمن هستند علم غیر انسانی دارند. اما شهید فخری‌زاده فلسفه علم را خوب دریافته بود. دشمن قصد فقیر و وابسته نگه داشتن ما را دارد و چون وجود فخری‌زاده برای ما عزت‌آفرین بود، او را از میان برداشتند. گریه‌های سحر، فخری‌زاده را فخری‌زاده کرد.

انتهای پیام/ 141



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید