شهید «هادی» خون خود را در راه امنیت اقتصادی اهدا کرد

شهید «هادی» خون خود را در راه امنیت اقتصادی اهدا کرد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی»، امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، به شهادت سرگرد «مهدی هادی» در بامداد سه‌شنبه هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: وی از نیروهای خدوم امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی زنجان بود که در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان به برگزاری مراسم تشییع باشکوه توسط مردم ولایت‌مدار زنجان برای شهید مهدی هادی اشاره و تصریح کرد: این شهید خون خود را در راه امنیت و سلامت اقتصادی اهدا کرد و باید قدردان خون شهید هادی باشیم. 

وی تصریح کرد: ۲۵ شوال مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) است که در سن ۳۱ سالگی پس از شهادت پدرش به امامت رسید و این امامت همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی‌امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی‌عباس بود و به علت ضعف و عدم استقرار نظام سیاسی، ایشان فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آورد.

آیت‌الله خاتمی به در پیش بودن ۲۵ اردیبهشت‌ماه سالروز بزرگداشت فردوسی اشاره کرد و گفت: ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت مردی است که عمر گرانبهای خود را صرف فرهنگ و ادب این سرزمین کهن کرد و برای جاویدان نگه داشتن زبان فارسی تک‌تک لحظات زندگی‌اش را صرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ۲۴ اردیبهشت‌ماه سالروز غصب فلسطین توسط اسرائیل است، تصریح کرد: این روز را یوم‌النکبه که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تشکیل اسرائیل در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کرده و در آن روز عزا می‌گیرند هم می‌گویند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مردم و آرمان قدس شریف گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه‌ای الهی و انسانی برای تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران در منطقه رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: بهبود روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، منجر به کاهش اختلافات و تضعیف افراط‌گرایی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: بهبود روابط منطقه‌ای اثرات مثبتی خواهد داشت به طوری در منطقه شاهد تحولات و تحرکات جدید مثبت هستیم که این می‌تواند به نفع کل منطقه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید