شهید چمران عارفی بزرگ و بصیر بود

راه شهدا، راهی هست که با تأسی به آن می‌توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) در مراسم یادواره سرلشکر شهید «ایرج رستمی» در تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان نزاجا مستقر در بجنورد با یادآوری رشادت‌های رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم به فرماندهی شهید مصطفی چمران و شهید ایرج رستمی، اظهار داشت: نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شهید دکتر مصطفی چمران و سرلشکر شهید ایرج رستمی در حماسه آزادسازی مناطق اشغالی شمال اهواز در آغاز جنگ تحمیلی بیش از هر مقوله‌ای، لزوم فراهم سازی فرصت‌های مناسب و فوری برای پرداختن به لایه‌های پنهان دفاع مقدس را مورد تأکید قرار می‌دهد. حضرت امام خمینی (ره) نجات کشور را در گرو حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌های جنگ دید؛ لذا برابر حکمی نمایندگی خود را در ارتش برای معظم له صادر فرمود.

وی با اشاره به شناخت عمیق شهید چمران از مسائل روز جامعه و مناطق جنگی، گفت: ۳۱ خردادماه سالروز شهادت شخصیتی ممتاز و الهام­‌بخش در عرصه ایمان، معنویت و عمل انقلابی در بین مدافعان انقلاب، نظام و کشور اسلامی هست که رویکرد‌ها و اندیشه­‌های دفاعی وی در کوران حوادث و رخداد‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در مصاف با ضدانقلاب در کردستان و یک سال آغازین جنگ تحمیلی تا هنگامه شهادت، نقش تعیین­‌کننده­‌ای در پیروزی­‌های رزمندگان اسلام داشت.

سرهنگ الهی‌راد با تأکید بر ضرورت شناساندن سیره و منش شهدا به ویژه شهدایی همچون شهید رستمی و شهید چمران که تأثیر بسزایی در روند جنگ داشتند، تصریح کرد: راه شهدا، راهی هست که با تأسی به آن می‌توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد. شهید چمران عارفی بزرگ و بصیر بود که هم نقش مهمی در معادلات داخلی ایفا می‌کرد و هم در مناطق جنگی بسیار مؤثر بود. شهید ایرج رستمی هم با سختکوشی و غیرت و سلحشوری بی‌بدیلی در مقام جانشینی ستاد جنگ‌های نامنظم تحول شگرفی را در منطقه جنگی پدید آورده بود.

مدیرکل حفظ آثار خراسان شمالی در پایان با گرامی داشتن یاد و نام همه شهدای عزیز، گفت: دوران دفاع مقدس آوردگاه جدایی سره از ناسره و انقلابی و ضد انقلاب بود. در زمان کنونی نیز با انجام عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق، جبهه مقاومت با رویکر حماسه‌های رزمندگان ما در منطقه تحول آفرین شده‌اند؛ لذا در انتخابات پیش رو نیز همین مردم باز هم با بصیرت و حضور خود به معاندین و استکبار نشان می‌دهند که ایران اسلامی متحدتر از همیشه در زیر پرچم ولایت در جهت حکومت حضرت صاحب الامر (عج) در حرکت هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید