شوراها؛ فرصتی برای تجلی مردم در تصمیمات کشور

شوراها؛ فرصتی برای تجلی مردم در تصمیمات کشور


گروه اجتماعی دفاع‌پرس – سعید نوروزی‌پور؛ نهم اردیبهشت ماه، به‌عنوان روزی برای پاسداشت شوراها به مثابه بنیادی اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی کشورمان شناخته می‌شود. شوراها، نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور بوده و نشان‌دهنده اراده مردم برای اداره امور جامعه است.

در این روز، به یاد می‌آوریم که شوراها، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی داشته‌اند و هنوز به مانند یک ابزار اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

همان‌گونه که شورای اسلامی شهر نیز با مأموریت و کارکردهای اجتماعی تعریف‌شده و نهاد برآمده از رأی مردم به‌منظور مشارکت آحاد شهروندان در مدیریت شهری است. این شورا با تصميم‌سازی و استفاده از خِرد جمعی و با شناخت نيازهای اجتماعی، اقتصادی، سياسی و فرهنگی و ظرفيت‌های موجود هر منطقه تلاش دارد تا با برچيدن موانع موجود، زمينه‌ساز شكوفایی و رفاه اجتماعی در سطح محلی و وسیع‌تر را برقرار سازد.

شوراها، به‌عنوان ساختار مردم‌نهاد، برای تصمیم‌گیری درباره مسائل عمومی و خدمات اجتماعی بسیار مهم هستند و در واقع فرصت و مرجعی برای تجلی اراده‌ مردم بر مردم است‌ با توجه به اهمیت شوراها در حکومت و نظام اجتماعی کشورمان، این روز به‌عنوان یک روز ملی، فرصتی است تا به اراده مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم در کشورمان توجه کنیم. با همگرایی و همکاری مردم و نهادهای مختلف، می‌توانیم از این موهبت در کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم و به‌سوی پیشرفت و توسعه گام برداریم.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید