شویگو: تلاش‌های غرب علیه روسیه محکوم به شکست است

شویگو: تلاش‌های غرب علیه روسیه محکوم به شکست است



سرگئی شویگو وزیر دفاع اوکراین گفت که بدنبال در هم‌شکستن روسیه است اما این تلاش‌ها محکوم به شکست است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، شویگو پنجشنبه در مراسم بزرگداشت «روز مدافع میهن» اظهار کرد: ما بار دیگر با یک خطر جدی مواجه هستیم. مجموعه غرب با بهره‌برداری از اوکراین به دنبال در هم‌شکستن روسیه و سلب استقلال ماست. این تلاش‌ها محکوم به شکست است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور از امنیت ملی و توسعه پایدار این کشور دفاع خواهند کرد.

وی افزود: سربازان و افسران ما همچون پدربزرگ‌ها و اجدادشان به دفاع خواهند پرداخت. هدف نهایی از زندگی کردن، کمک به شکوفایی و امنیت روسیه است.

شویگو تاکید کرد: وفاداری به میهن، یک ارزش بنیادین و اساس استقلال روسیه است.

وی خاطرنشان کرد که قهرمانی‌ها و دلاوری‌های سربازان و همچنین عظمت تسلیحات روسیه همواره بخش جدایی‌ناپذیر شکوه این کشور بوده است.

وی که در آستانه اولین سالگرد جنگ اوکراین سخنرانی می‌کرد، ادامه داد، پیروزی‌های سربازان روس برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس اوکراین به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید