شی: روابط آمریکا و چین بسیار تغییر کرده است

آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد



شی جین‌پینگ رییس جمهور چین در دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد که روابط دو کشور بسیار تغییر کرده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، به نقل از شینهوا، شی امروز پنجشنبه در این دیدار عنوان کرد: اگرچه شرایط دو کشور و روابط چین و آمریکا بسیار تغییر کرده است، هدف پکن در تعهد به توسعه سالم، مستحکم و پایدار روابط تغییر نکرده است.

سالیوان نیز در این دیدار بیان کرد: رییس جمهور جو بایدن متعهد است تا مسوولانه این رابطه را مدیریت کند و تضمین کند که رقابت منجر به درگیری یا تقابل نشود.

هدف از این دیدار و به طور کلی سفر سالیوان به چین باز نگه داشتن ارتباطات بین دو قدرت است، چرا که روابط چین و ایالات متحده در سال‌های اخیر به شدت پر تنش شده است.

شی: روابط آمریکا و چین بسیار تغییر کرده است

سالیوان در اولین سفر خود به چین به عنوان مشاور رییس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی ایالات متحده، با مقامات ارشد چینی از جمله وانگ یی وزیر امور خارجه و یک ژنرال ارشد کمیسیون مرکزی نظامی چین دیدار کرده است.

چین و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای بر سر موضوعات مختلف با هم اختلاف پیدا کرده‌اند، که ریشه در شروع جنگ تجاری در سال ۲۰۱۸ دارد و اکنون نیز بر سر مسایل امنیتی جهانی از جمله مساله تایوان و مناقشات در دریای جنوبی چین اختلاف‌هایی دارند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید