ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از توان نخبگان برای حل مشکلات

ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از توان نخبگان برای حل مشکلات


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «محمد حسن مجیدی» رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور و نمایانگر جنبه‌های مختلفی از ایثار و فداکاری در یک جامعه هست.

وی با بیان اینکه امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیرمردان سرزمین در طول هشت سال جنگ تحمیلی هستیم، بیان داشت: نظاره‌گر تلاش‌های بی‌وقفه جوانانی هستیم که تمام توان خود را به کار گرفته‌ و همچون رزمندگان دفاع مقدس بر تمام سختی‌ها و تحریم‌ها غلبه کرده‌ و قله‌های موفقیت را با علم و دانش و تخصص خود درنوردیده‌‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به تشریح رسالت و خدمات پارک پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، خلاق و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان فعال هستند که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

مجیدی در ادامه افزود: ‌پارک‌ها، سازمان‌های جدیدالتأسیس هستند که به صاحبان ایده ارائه خدمت می‌دهد و این خدمات شامل حمایت‌های مالی و اعتباری، مشاوره، تأمین فضای استقرار، معافیت‌های مالیاتی و موارد دیگر هست.

وی از پارک‌های علم و فناوری به عنوان طلایه‌داران رشد و توسعه پایدار نام برد و تبیین کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با توجه به اینکه یکی از جوان‌ترین پارک‌های کشور هست در این مدت کوتاه توانسته با جذب و حمایت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی، نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مطرح کرد: حضور تعداد زیادی نخبه علمی، نوآوری، فناوری و صاحب ایده عمدتا جوان در پارک علم و فناوری استان زمینه را برای حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌های فناورانه و ابتکاری برای دستگاه‌ها و ارگان‌ها هموار نموده و باید از ظرفیت این نخبگان در استان استفاده کنیم.

در پایان جلسه مقرر شد؛ به منظور آغاز همکاری، تفاهم‌نامه‌ای میان پارک و علم فناوری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منعقد و کارشناسان حوزه‌های مختلف، راه‌های همکاری متقابل را بررسی نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید