ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی در کشور

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی در کشور


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در مراسم اجلاسیه جهادگران کشور که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و جهادگران در مصلای امام خمینی(ره) فردوس برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کار جهادی، اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ «ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم».

وی گفت: فعالیت‌های جهادی نه تنها بعد از انقلاب با شکل‌گیری جهاد سازندگی وجود داشته، بلکه از 10 سال قبل از انقلاب با دستان پرتوان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان طلبه‌ای 29 ساله بودند آغاز شده و مردم از برکات خدمت رسانی این گروه‌ها بهره‌مند می‌شدند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 900 گروه جهادی در استان، گفت: در دهه چهارم انقلاب اگر بخواهیم پیشتاز باشیم و بر مشکلات غلبه کنیم باید فرهنگ و مدیریت جهادی را نهادینه کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه بهترین مصداق خدمت‌رسانی سبک مدیریت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» است، افزود: انتخاب الگوی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های کلان آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و نام‌گذاری یک سال با این عنوان گام اساسی در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی یادآور شد: گفتمان‌سازی مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی و تبدیل آن به باور عمومی نیاز و اقدام اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر مدیریت جهاد و کار و تلاش با نگاه الهی مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، در شرایط کنونی و با فشارهای بیگانگان مشکلات قابل حل است و کشور حرکت رو به جلویی دارد.

قناعت عامل مهم در موفقیت یا عدم موفقیت هر کشور را در نحوه مدیریت‌ها دانست و عنوان کرد: زمانی می‌توان دستاوردهای بزرگ را خلق کنیم که با رویکرد و مؤلفه جهادی همراه باشد.

وی داشتن اقتصاد سالم که نعمات را عادلانه بین همه مردم تقسیم کند را زمینه‌ساز جامعه تراز انقلاب اسلامی دانست و تبیین کرد: مدیریت یکی از ارکان پیشرفت جامعه است و با مدیریت جهادی به عنوان سبکی برخاسته از تفکر دینی و اجتماعی می‌تواند به آرمان‌های انقلاب دست یافت.  

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور، تأکد کرد: این سفرها با گفتمان جهادی و انقلابی همراه بوده لذا شاهد هستیم که در کمترین زمان بزرگترین پروژه‌های بر زمین مانده، تعیین تکلیف شده و استان خراسان جنوبی نیز به تأسی از همین روحیه جهادی شاهد تحول در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

قناعت یادآور شد: در طول چند ماه اخیر شاهد حضور نیروهای جهادی در استان بودیم و اقدامات خوبی در بخش هدایت و راهبری اجلاسیه انجام شده و برگزاری حدود 50 جلسه فشرده در سطح شهرستان و استان نشست‌های علمی و تخصصی گروه‌های جهادی، فعالیت‌های عمرانی و درمانی و مراسم‌های مذهبی از جمله این اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به  ضبط خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای برنامه‌های  فرهنگی، اضافه کرد: پخش سه برنامه زنده تلویزیونی، استقرار تجهیزات صدا و سیما و پوشش کامل برنامه اجلاسیه از دیگر اقدامات استان برای پوشش کامل برنامه‌های اجلاسیه است.

قناعت سازمان‌دهی 90 گروه جهادی و اعزام به عرصه‌های شناسایی شده در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، اصناف و آموزش و برگزاری نشست‌های علمی با دعوت از اساتید برجسته کشور در حوزه‌های مختلف، برگزاری جلسه گفتمانی و هم‌اندیشی با نخبگان، نویسندگان، شعرا و شناسایی علمایی از زلزله سال 47، همکاری با تیم مستندساز و برنامه‌های مختلف و گوناگون را برخی از برنامه‌های اجرا شده ذکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید