ضرورت ورود فهرست قوی و کارآمد در انتخابات مجلس شورای اسلامی

ضرورت ورود فهرست قوی و کارآمد در انتخابات مجلس شورای اسلامی


گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه‌گانه و رکن اصلی قانون‌گذاری در ایران است و از لحاظ ساختاری یکی از قوی‌ترین مجالس دنیاست.

این مجلس در مقایسه با سیستم دومجلسی کشور‌های فرانسه، آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوئیس و….. رقیب ندارد و قانونگذاری در اختیار یک مجلس قرار می‌گیرد.

همچنین برخلاف بعضی کشورها، رئیس جمهور حق وتوی مصوبات مجلس شورای اسلامی را ندارد و حتی رئیس جمهور یا افراد هم قدرت انحلال مجلس را ندارند.

قدرت مجلس ایران حتی آنقدر هست که هیچ دستگاهی خارج از مجلس در مورد دستور جلسات آن، نمی‌تواند دخالت کند، اما در کشور فرانسه دولت می‌تواند در تعیین اولویت‌های دستور جلسه و حتی در زمان تشکیل جلسات دخالت کند؛ اما در کشور ما دستور جلسه مجلس شورای اسلامی توسط هیات رئیسه تعیین می‌شود و برای تغییر آن لازم است از نمایندگان رای‌گیری شود.

با همه این اوصاف؛ آنچه که برای این مجلس که قوه مفکره نظام اسلامی است مهم و اولویت‌دار است ورود افراد متخصص، کارآمد و متفکر است که با توانمندی و داشتن قدرت تجزیه و تحلیل در مورد مسائل مهم کشور بتواند درد جامعه را تشخیص داده و با درایت مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با سرعت هموار سازد.

افرادی که امسال قرار است کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند هرگز نباید به یک جریان سیاسی وابسته باشند، چون این موضوع مجلس شورای اسلامی را که یکی از قوای مهم در عرصه قانون گذاری کشور است به یک محفل سیاسی ناکارآمد تبدیل خواهد کرد و مشکلات کشور هم به زودی حل نخواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه قدر توانمندتر باشند نظام اسلامی با قوت بیشتری به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می‌پردازد و منفعت بیشتری متوجه جامعه خواهد شد.

متاسفانه یکی از اشتباهات مردم جامعه در انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی توجه کردن به وابستگی جناحی کاندیدا‌ها بدون توجه به توانمندی‌های این افراد است؛ مردم باید بدانند نماینده‌ای که به خانه ملت راه پیدا می‌کند باید با قدرت کارآمدی و تخصص مشکلات را حل کند نه اینکه با پیروز شدن در عرصه انتخابات خرسند باشد که رقیبان خود را از میدان به در کرده و منافع شخصیش اولویت باشد.

مردم آنقدر باید در انتخاب نماینده شهرشان مطالعه و تحقیقات کافی داشته باشند که با انتخاب اشتباهشان یک مجلس را ضعیف، ناکارآمد و سیاست‌زده نکنند، چون با انتخاب غلط اول خود متضرر خواهند شد، چون کشور به سمت ناتوانی و عقب ماندگی خواهد رسید.

از سویی انتخاب کاندیدا‌ها براساس سهم‌خواهی ائتلاف‌های شرکت کننده هم آفت دیگری در این عرصه است که منجر به ورود افراد ناتوان و ناکارآمد در قالب لیست‌های انتخاباتی است که خود به تنهایی کارآمدی را زیر سوال برده و شایستگی و تخصص فدای بازی‌های سیاسی و جناحی می‌شود که امیدواریم مردم به این موضوع مهم بسیار توجه کنند.

همچنین فردی که قرار است نماینده یک شهر در خانه‌ای باشد که به نام ملت است باید قبل از هر چیز توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را بسنجد و سپس کاندید شود، چون او قرار است چهار سال در صندلی تکیه بزند که چشم امید مردم به آن دوخته شده تا گره‌ای از مشکلاتشان باز شود.

انتهای پیام/341

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید