طالبان باید قوانین مرزی و بین‌المللی را رعایت کند

طالبان باید قوانین مرزی و بین‌المللی را رعایت کند


به گزارش مجاهدت از گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص درگیری‌های مرزی پراکنده بین مرزبانی و نیرو‌های طالبان، اظهار داشت: مرزبانان ما به خوبی از تمامیت ارضی کشورمان صیانت می‌کنند و ما تاکید داریم با توجه به مشکلات ساختاری طالبان باید این آمادگی‌ها تشدید شود.

وی افزود: در مقابلِ طالبان صرفاً زبان دیپلماسی پاسخگو نیست و باید به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که قوانین مرزی و بین المللی را رعایت کنند چرا که نا آگاهی عوامل مرزی طالبان از قوانین مشکلات و حاشیه‌های زیادی برای برای روابط دو کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکومت طالبان هنوز ساختار و نظم یک دولت واقعی را به دست نیاورده است و به این بی نظمی در امورات مرزی نیز مشاهده می‌شود م ما نمی‌توانیم مصالح و امینت کشور را بخاطر بی واسطه مسائل بیرونی به خطر بی اندازیم.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور در دیدار با خبرنگاران اعلام کرده بود: تا کنون پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان این کشور بوده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید