«طوفان الاقصی» امید به آزادی فلسطین را زنده کرد

«طوفان الاقصی» اسراییل و کشورهای همسو را انگشت به دهان کرد!


 

«طوفان الاقصی» اسراییل و کشورهای همسو را انگشت به دهان کرد!

یک سال از  عملیات پیروزمند«طوفان الاقصی» که ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ (۷ اکتبر سال ۲۰۲۳م) توسط رزمندگان غیور جنبش حماس و  مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونی آغاز شد می گذرد. به همین مناسبت با «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره  زوایای این عملیات و پیامد های آن به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نوید شاهد در پاسخ به این سوال که عملیات طوفان الاقصی چه صدماتی را به رژیم اشغالگر اسراییل وارد کرد و چه بازتابی داشت، گفت:اتفاقات یک سال گذشته را از جهات مختلف می توان بررسی کرد. عملیاتی که توسط گروه های جهادی فلسطین و حماس، تحت عنوان «طوفان الاقصی» انجام گرفت، یک حالت بهت آور نه تنها در میان این رژیم، بلکه در میان کشورهای همسو با آن ایجاد کرد که تاثیر شگرفی بر سیر تاریخی مبارزات مردم فلسطین بر جای گذاشت.

وی افزود: در وهله نخست آنچه مشاهده کردیم این بود زمانی که عملیات طوفان الاقصی انجام شد، پس از گذشت 6 روز دشمن توانست نیروهایش را سازماندهی و به غزه حمله کند.  آنچه که بسیار مهم و قابل توجه بوده، این است که رژیم اشغالگر قدس، در این مدت، یعنی 6 روز، خالی از هر گونه راهبرد نظامی شده و به بن بست رسیده بود و گویی نمی دانست چه اتفاقی افتاده و چه باید کند.

وی با تاکید بر این که عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد اقداماتی که تا کنون دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ارتش اسراییل انجام داده بودند، حبابی بیش نبوده، عنوان کرد: در حقیقت این عملیات چهره شکننده ای از اسراییل را به نمایش گذاشت و دنیا متوجه شد رژیم صهیونیستی پوچ و توخالی است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: البته اگر این عملیات ادامه پیدا می کرد، شاید بخش مهمی از سرزمین های اشغالی آزاد می شد و رزمندگان مقاومت نتایج عالی تری را به دست می آورند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بحث دیگری که در میان است، بحث عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسراییل است که در این راستا آمریکا با اجرای طرحی مشترک به نام «پیمان ابراهیم»، با این رژیم، پیروزی رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق مشروع مردم مظلوم فلسطین، را به عنوان هدف دنبال کرده و به حمایت از این رژیم می پردازد. مردم مظلوم فلسطین بیش از 70 سال است که با مبارزات خود می خواهند به هدف نزدیک شده و سرزمین خود را آزاد سازند اما متاسفانه در این میان برخی کشورهای اسلامی، این حق را نادیده گرفته و آب در آسیاب دشمن می ریزند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسراییل در پی اجرای توطئه های شومی در منطقه هستند، گفت: البته تاکنون این توطئه ها بی نتیجه مانده و طوفان الاقصی نشان داد با اینکه ما رژیم صهیونیستی را پادگانی می دانستیم که ارتش در آن مستقر بوده و اسراییل دولت نامشروع ارتشی بوده که با کمک آمریکا سر پا است، قدرت آن پوشالی بوده و قدرت ظاهری آنها زیر سوال رفت.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس به گونه ای بر منطقه چنبره زده و مانور قدرتی از خود به نمایش می گذاشت که گمان نمی کرد با عملیات طوفان الاقصی، همه این قدرت نمایی ها نقش بر آب شده و تاریخ برگه تازه ای را ورق بزند.

وی با تاکید بر اینکه عملیت «طوفان الاقصی» نشان داد رژیم اشغالگر قدس شکنندگی بالایی دارد، افزود: اگر مسلمانان دست به دست هم دهند، حتما فلسطین به پیروزی خواهد رسید؛ متاسفانه برخی دولت های اسلامی تقویت کننده رژیم صهیونیستی بوده و در این زمینه اقداماتی انجام می دهند که باعث تاسف است؛ لذا به دور از دولت ها، از ملت های مسلمان می خواهیم به خود بیایند و در عمل با مردم مظلوم فلسطین همراه شوند تا این جرثومه فساد در هم شکند.

جوکار در ادامه در پاسخ به این سوال که پس از عملیات «طوفان الاقصی» چه تغییراتی در موازنه قدرت مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی پدید آمد، گفت: پس از این عملیات، ما شاهد ایجاد همبستگی خاصی میان رزمندگان جبهه مقاومت اعم از لبنان، یمن، عراق و فلسطین بودیم که این موضوع دستاوردی در خورِ توجه و ستایش است.

وی ادامه داد: پس از عملیات «طوفان الاقصی» چندین درِ جبهه و مبارزه به روی رژیم صهیونیستی گشوده شد که باعث شد این رژیم در تنگنای جدی و قوی و پرفشاری قرار بگیرد که پیش از این، این گونه تصور نمی شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: این موضوع نشان داد مسلمانان می توانند با وحدت و همبستگی و صبر و استقامت این رژیم را که با حمایت آمریکا به حیات خود ادامه می دهد را برای همیشه ریشه کن کنند.

وی در ادامه با اشاره به زمینه های وقوع عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: فشارهای که در طول 76 سال بر مردم مظلوم فلسظین اعم از تخریب، کشتار، شکنجه، زندان هایی با وضعیت اسفناک و دیگر مسائل وارد شد، عرصه را  بر مردم این سرزمین به ویژه جوانان تنگ کرد و آنها دست به چنین عملیاتی زدند.

 

جوکار ادامه داد: مردم سرزمین های اشغالی آزادی را حق مسلم و مشروع خود می دانند و با عملیات طوفان الاقصی دست به جنبشی عظیم زدند؛ در حقیقت ظلمی که در طی این سال ها بر آنها وارد شده بود – به طور مثال همین غزه با این مساحت کم تا کنون بیش از 120 هزار شهید داده است – مبارزان در نهایت از ظلم دشمن به ستوه آمدند و برای تحقق اهداف خود دست به چنین عملیاتی زدند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه اصلی مقابله با رژیم صهیونیستی، منطق نیست، در پایان خاطر نشان کرد: راهکار آزادسازی فلسطین، حضور مردم و تقویت آنها با استفاده از سلاح و تجهیزات در جبهه های مقاومت است تا مردم مظلوم این سرزمین بتوانند حقوق از دست رفته خود را استیفا کنند.

انتهای پیام/  ع



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید