مجاهدت

«طوفان الاقصی» تولد دوباره آرمان فلسطین است


«طوفان الاقصی» تولد دوباره آرمان فلسطین است

عملیات طوفان الاقصی با هر معیار سیاسی و نظامی یک حادثه استثنایی است که توانست امید به احقاق حقوق ملت فلسطین را پس از دهه ها یاس و ناامیدی احیاء کند. شما از منظر نظامی و سیاسی به این نبرد چگونه نگاه می کنید؟

اغراق نمی‌کنم اگر بگویم؛ این یک تولد تازه برای مسئله فلسطین است، پس از آنکه بسیاری از رژیم های عرب در مسیر عادی‌سازی با موجودیت موقت اسرائیل به حرکت درآمدند. طوفان الاقصی به راه افتاد و هر نوع پیمان منطقه ای اعراب با اسرائیل را  باطل و غیرممکن ساخت و از حافظه ملت پاک کرد. این جنگ همچنین پروژه های  صهیونیستی-آمریکایی را برای منطقه سرنگون و عادی سازی روابط عربستان با صهیونیست ها که آمریکایی ها آماده امضاء کرده بودند را سردرگم و مختل نمود.

طوفان الاقصی عزت ملت فلسطین را اعاده کرد. فلسطین گزینه مقاومت تا رهایی را انتخاب کرد و در این مسیر هزینه های بسیاری داد.  مردم شریف و مجاهدانش گفتند؛ «انتخاب ما آزادی است»، سپس جبهه های حمایت از غزه از یمن گرفته تا لبنان، عراق، سوریه و ایران برای آرمان فلسطین عهد بر استقامت و مقاومت بستند و ما مطمئن هستیم که بقیه برادران مان هم خواهند آمد.

آینده این مقاومت مقدس را چگونه ترسیم می کنید؟

صحبت از آینده مقاومت به طور کلی مستلزم آن است که حتی به طور خلاصه از واقعیت و نقش حیاتی آن در میدان درگیری صحبت کنیم، واقعیت میدانی این است که رهبران محور مقاومت از همان لحظه اول متوجه شدند که حملات وحشیانه تجاوزگرانه و جنگ نسل کشی علیه مردم در غزه تنها با تغییر استراتژیک در واقعیت این نبرد متوقف می شود. از لبنان تا یمن محور مقاومت وارد صحنه دفاع از فلسطین شد.

 عمق رژیم صهیونیستی با موشک‌های بالستیک و پهبادهای مقاومت و هواپیماهای بدون سرنشین مورد آماج حمله قرار گرفت. سپس مقاومت عراق با همه جناح‌هایش وارد شد و با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق به ضربه زدن به اهداف حیاتی این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی اقدام کرد. مقاومت سوریه جبهه جدیدی به روی دشمن گشود و نقش تعیین کننده ای ایفا نمود.

جنگ غزه، اولین نبردی است که در آن همه اعضای محور مقاومت در چندین جبهه با یکدیگر متحد شده و همزمان مبارزه می‌کنند. برای اولین بار در تاریخ جنگ با دشمن صهیونیستی، همه این جبهه ها را می بینیم که در حمایت و پشتیبانی از غزه و مقاومت با دشمن صهیونیستی درگیر شدند و با یکپارچگی و هماهنگی خود توانستند ضربه بزنند.

مقاومت امروز در بهترین حالت خود قرار دارد با اطمینان فراوان شاهد این حقیقت هستیم که اسرائیل از تار عنکبوت ضعیفتر است و امروز نیز دیدیم که دوران شکست ها سپری شده است و ما در دوران پیروزی ها زندگی می کنیم.

مقاومت در حال جمع آوری دستاوردهای خود و تکمیل تمام الزامات ساخت و ساز برای آماده شدن برای جنگ بزرگ است که آغاز جنگ آزادیبخش است.

از نقش ارتش و مقاومت پیروز یمن در این جنگ بیشتر توضیح دهید؟

در پنجمین روز طوفان الاقصی دولت بیانیه‌ای صادر کرد در آن گفت: منتظر شگفتی باشید؛ ما در راهیم! خیلی زود اثبات شد، یاران عبدالملک الحوثی بر وعده خود وفادارند. یمن اسطوره بازدارندگی اسرائیل و حتی بازدارندگی آمریکا در دریای سرخ است.

حمله موشکی به کشتی‌های دارای پرچم رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی بودند اقتصاد این رژیم را مختل کرده است. چنانکه مشاهده کردیم شبکه مصری «القاهره الاخباریه» برای اولین بار تصویری از بندر ایلات منتشر و عنوان کرد این نتیجه تهدیدات یمنی‌هاست که این بندر خالی از کشتی شده است.

ما در شش ماه گذشته در حمایت از غزه 480 موشک و پهپاد را در عملیات‌ها شلیک کرده‌ایم. آمریکایی‌ها ما را برای توقف عملیات‌های خود در حمایت از غزه تحت فشار قرار دادند، اما ما طرح و برنامه‌هایی برای وارد کردن ضرباتی شدیدتر به دشمن داریم. در سطح نظامی، ما به توسعه اقدامات و عملیات بیشتر ادامه می‌دهیم و گزینه‌های ما در حال افزایش است.

ارتش یمن توانست خارج از همه پیش بینی ها و انتظارات دشمن را غافلگیر کند و مخمصه ای برای آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب ساخت. ضعف دشمن در ناتوانی در محافظت از کشتی‌های جنگی و کشتی‌های تجاری‌اش که در نتیجه هدف‌گیری رزمندگان یمنی آسیب زیادی دیده‌اند و سکوت و پنهان‌کاری را برای حفظ چهره اش آشکار است.

نگرانی امروز آمریکا تنها جلوگیری از  هدف قرارگرفتن کشتی های اسرائیلی که به سمت بنادر مختلف فلسطین می روند، نیست، بلکه به دنبال راه حلی است که از طریق آن از دایره درگیری با ارتش یمن خارج شود. اما شجاعان یمن تنها توقف تجاوز و رفع محاصره غزه را بهترین گزینه برای خود می داند.  مردم با ایمان ما هم در میدان حاضرند از تظاهرات های میلیونی در شهرها و تجدید احترام به آرمان فلسطین تا سردادن فریاد مظلومیت مردم غزه  صحنه هایی با شکوه از مسلمانان با اعتقاد و عزم راسخ را در معرض دید جهانیان قرار می دهد.

تصمیم جسورانه بستن آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب در این زمان، وجود دشمن را متزلزل  و آمریکا را غرق در شگفتی خود کرده است. رژیم غاصب و حامیانش باید به یقین بدانند که تا زمانی که محاصره برداشته نشود و تجاوز به غزه متوقف نشود، محاصره یمن بر این نهاد تحمیل خواهد شد و تجمع  و ائتلا برای آنها فایده ای نخواهد داشت و گزینه های ما برای هدف گیری دورتر از آن چیزی است که آنها انتظار دارند.

سخنم را در این بحث با  کلام سید نصرالله در خصوص اعلام حمایت رهبر انصارالله از فلسطین به پایان می رسانم که  گفت: «در این میان با وجود تحریم‌های سنگین و محاصره یمن، عملکرد آنها شگفت‌انگیز بود و پشتوانه عظیمی برای محور مقاومت ایجاد کرد. واکنش یمن به تحولات مختلف با وجود محاصره تحمیلی بر این کشور در همه عرصه‌ها، فوق‌العاده است و مواضع این کشور قدرت عظیمی برای محور مقاومت محسوب می‌شود. چشم‌ها در برابر حمایت ملت یمن از آرمان فلسطین، به گریه می‌افتد. وقتی از جناب سید عبدالملک شنیدم که گفت ما آماده ایم نان خود را با فلسطینی‌ها تقسیم کنیم، بغض گلویم را گرفت. ما خطاب به ایشان می‌گوئیم؛ ای سید ما، شما خودتان در محاصره هستید، آیا نانی برای شما مانده است که آن را با ملت فلسطین تقسیم کنید؟ این در حالی است که بسیاری از اعراب و مسلمانان املاک و اموال شخصی‌شان میلیاردها دلار می‌باشد و بسیار اضافه‌تر از سفره‌هایشان دارند و می‌توانند با آن همه ملت‌ها را غذا دهند.»

به نظر شما وضعیت نوار غزه به چه سمت و سویی خواهد رفت ؟ چه انتظارات میدانی دارید؟

پس از قریب به 7 ماه تجاوز، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسید و به همین دلیل به جنگ نابودی با وحشیگری که تاریخ تا به حال ندیده بود و با مشارکت آمریکا و حمایت غرب و کشتار غیرنظامیان متوسل شد. کودکان، زنان و سالمندان و ضربه زدن به تمام جنبه های زندگی در سراسر نوارغزه را در پیش گرفته است. این امر نمی تواند یک پیروزی نظامی تلقی شود.

از سوی دیگر، مقاومت را می بینیم که با وجود تفاوت زیاد در موازنه قوا، حماسه های افسانه ای از استواری و فداکاری از خود به نمایش می گذارد . مبارزه، پافشاری و پایداری مقاومت در رد تمامی ابتکارات ارائه شده به آن است که به معنای توقف تجاوز، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و آزادی تمامی اسرا در قالب فرمول «همه برای همه» نیست.

من انتظار دارم که با مشارکت رژیم هایی از اعراب، کمین‌های سیاسی علیه مقاومت برپا شود، زیرا گزینه‌های پیش روی دشمن اسرائیل بسیار دشوار است. باز هم تاکید می کنیم که دشمن نتوانست به هیچ یک از اهداف خود حتی در قالب یک پیروزی محدود دست یابد. ناگفته نماند بزرگ ترین هدفی که در رأس اهداف او قرار داشت، یعنی نابودی حماس، همچنان به دشمن درس می دهد و در تمام جبهه های جنگ، تلخی شکست را به دشمن می چشاند و موشک های مقاومت همچنان به عمق وجود دشمن حمله می کنند.

کلام پایانی

در نهایت، آنچه می خواهم بگویم این است که همه ما باید در کنار مردم در نوار غزه و شجاعت مجاهدان، تمام فلسطین اشغالی و در همه جبهه های حامی غزه بایستیم.



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل