طوفان دانیال بعد از لیبی و مصر به اسرائیل می‌رسد

طوفان دانیال بعد از لیبی و مصر به اسرائیل می‌رسد



شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ضمن اعلام خطر رسیدن طوفان «دانیال» به سرزمین‌های اشغالی، درباره باران‌های سیل‌آسا و موج‌های گردوغبار در مناطق جنوبی و شرقی هشدار داد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، رسانه‌های صهیونیستی از جمله شبکه۱۲ رژیم در گزارش‌هایی اعلام کردند که طوفان «دانیال» امروز چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر بعد از لیبی به سرزمین‌های اشغالی خواهد رسید.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شبکه۱۲ اعلام کرد که این طوفان در حالی به سرزمین‌های اشغالی خواهد رسید که انتظار می‌رود بارش باران شدیدی هم رخ دهد و نگرانی از وقوع سیل در مناطق جنوبی و شرقی اسرائیل وجود دارد.

در همین خصوص، اداره هواشناسی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه دیروز سه‌شنبه موجی از گردوغبار این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و جو ناپایداری را ایجاد کرده بود، درباره باران‌های سیل‌آسا در برخی بلندی‌ها و مناطق دیگر، هشدار داد. براساس این گزارش، انتظار می‌رود سطح گرد و غبار نیز در ساعات آینده افزایش یابد.

لیبی هم که چندروز است در معرض طوفان ویرانگر دانیال قرار گرفته، متحمل خسارات زیادی به ویژه در شهر درنه شد؛ طوفان لیبی باعث قربانی‌شدن هزاران تن و تخریب تاسیسات و زیرساخت‌های عمرانی شد.

مقامات لیبی بیم آن را دارند که با آغاز عملیات نجات در مناطق آسیب دیده، تعداد قربانیان افزایش یابد. «عثمان عبدالجلیل» وزیر بهداشت لیبی پیش‌بینی کرده که شمار کشته‌های طوفان در این کشور به حدود ۱۰ هزار نفر برسد. او تاکنون مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر از شهروندان این کشور را تایید کرده و خبر داده سرنوشت ۷ هزار نفر از مردم این کشور مشخص نیست و جزء مفقودشدگان هستند.

روز گذشته مقامات مصری در پی طوفان ویرانگر در لیبی، در استان اسکندریه بالاترین حد آماده‌باش اعلام کردند. اداره کل هواشناسی لیبی تاکید کرده است که تنها حدود ۴۸ساعت تا پایان طوفان دانیال در کشور مصر باقی مانده است، زیرا تأثیر آن از روز چهارشنبه به تدریج کاهش می‌یابد. نمودارهای هواشناسی در مصر نشان می‌دهد که این کشور از پنج‌شنبه آینده شاهد وضعیت جوی پایدار در سراسر مناطق خواهد بود.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید