عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ملت ایران الهام‌بخش همه آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان است/ ثمره میوه «شانگهای» در سفره مردم قرار بگیرد

ملت ایران الهام‌بخش همه آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان است/ ثمره میوه «شانگهای» در سفره مردم قرار بگیرد


«عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به رشادت رزمندگان و فرماندهان ایرانی برای تأمین امنیت منطقه خاورمیانه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متناسب با مفاهیم مندرج در قانون اساسی موضوعات مختلفی را دنبال می‌کند، این موضوعات فراتر از نسل‌ها و فراتر از ابعاد صرف اقتصادی است.

مقتدایی تصریح کرد: کمک به وحدت جهان اسلام، منسجم‌تر شدن امت اسلامی، ترویج مفاهیم مقاومت و ترویج مفاهیم منبعث از انقلاب اسلامی موضوعاتی است که در قالب یک بعد نمی‌گنجد، بلکه ابعاد مختلفی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران در سوریه، عراق، افغانستان، یمن و … انجام داده است، متناسب با رویکرد انقلاب اسلامی و ترویج مفاهیم و اصول بنیادین آن است.

وی با بیان اینکه امروز ملل و جوامع اسلامی فرهنگ انقلاب اسلامی را پذیرفته‌اند، گفت: در چشم‌انداز تعیین شده برای افق‌های پیش‌رو الهام‌بخش بودن ملت ایران و کشور ایران مورد توجه همگان قرار گرفته است، البته جدای همه این مسائل در تعاملات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی تأمین منافع ملت ایران در ابعاد اقتصادی هم مورد توجه است.

مقتدایی بیان داشت: سفر اخیر رئیس‌جمهور به سوریه نشان داد که ایران زمینه تحقق دستاوردهای اقتصادی را نیز دارد و ما می‌توانیم از وضعیت موجود جهان و تغییرات استراتژیکی که در حال رخ دادن است، حداکثر بهره را ببریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون که دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی همسایگی که از سوی رئیس‌جمهور در حال پیگیری است در حال ثمره دادن است، امیدواریم که این توافق‌نامه‌ها با کشورهای همسایه به ویژه کشور‌های عضو سازمان شانگهای نتایج لازم را داشته باشد و به سرعت بتوانیم عواید آن را در سفره مردم و بهبود وضعیت اقتصادی ایران مشاهده کنیم.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید