عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود

عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت سالگرد آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: بی تردید اهمیت فتح خرمشهر برکسی پوشیده نیست و دلیل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در واقع جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره است.

وی در خصوص اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به جمله دیگری از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در فرمایشات خود «فراموشی» و «تحریف» را دو آسیب و خطر بزرگ برای دفاع مقدس عنوان کردند، لذا برای جلوگیری از این اتفاق برگزاری مراسمات و یادواره‌ها می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

سردار وحیدی افزود: عملیات بیت المقدس در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز یا علی ابن ابی طالب و با هدف انهدام نیروی دشمن، آزادسازی حدود ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران؛ از جمله شهر‌های خرمشهر، هویزه و پادگان حمید، خارج نمودن شهر‌های اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن، تامین مرز بین المللی، آزادسازی جاده اهواز ،خرمشهر و خارج شدن جاده اهواز ، آبادان از برد توپخانه دشمن انجام شد.

وی در خصوص به پیامد‌های عملیات بیت المقدس، به تغییر نگرش جهانی نسبت به توانمدی ملت ایران اشاره کرد و گفت: این عملیات غرور آفرین باعث شد تا بتوانیم در صحنه بین الملی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال مسئولیت کمیته نیرو‌های مسلح ستاد گرامیداشت چهل و دومین ساروز حماسه آزادسازی خرمشهر به عهده قرارگاه منطقه‌ای ارتش گذاشته شده است.

سردار وحیدی عملیات بیت المقدس را نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی در این عملیات ۱۰۹ شهید و ۷۸ جانباز تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید