عوض کردن جای «معروف» و «منکر»؛ حیله نقش‌برآب دشمن

عوض کردن جای «معروف» و «منکر»؛ حیله نقش‌برآب دشمن


گروه اجتماعی دفاع‌پرس – سید محمدجواد میرخانی؛ مردم مسلمان ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که برای حاکم شدن دستورات الهی و سیره اهل‌بیت (علیها السلام) در این سرزمین و همچنین حفاظت و حراست از این راه، حتی حاضرند از جان خود نیز بگذرند؛ این را نهضت انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به وضوح ثابت کرده است و ثمره این مجاهدت‌های فراوان، جمله معروف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده است که فرمود: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند؛ نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص)».

دشمنان ایران اسلامی بنا به گفته شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به‌دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قرارگاه حسین بن علی (ع) هستند و طبیعتاً یکی از راهکارهای آن‌ها در این راستا، هویت‌زدایی از دین و اعتقادات اسلامی مردم ایران است؛ بنابراین دشمنان خصوصاً در یک‌سال اخیر، هرچه توان داشته را به میدان آورده و با تحمیل یک «جنگ ترکیبی» بزرگ به جمهوری اسلامی ایران، «غیرت علوی» و «عفت فاطمی» مردم ما را هدف داده‌اند و برخی افراد نیز از روی غرض و برخی هم از روی سادگی و ناآگاهی با آن‌ها همراهی کرده‌اند؛ اما با این وجود قاطبه مردم مسلمان ایران دست از اعتقادات خود برنداشته و پشتیبان این دو مؤلفه مهم جامعه اسلامی یعنی «غیرت علوی» و «عفت فاطمی» بوده و هستند.

این‌روزها، گاهی اوقات در فضای مجازی فیلم‌هایی منتشر می‌شود که در آن به آمران به معروف و ناهیان از منکر حمله شده است و برخی از این فیلم‌ها بسیار خشن و تأسف‌بار هستند؛ این موضوع درحالی است که برخی عاملان منکرات گمان می‌کنند که باید با روش‌های خشن مانع ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه شوند و از طرفی دیگر نیز برخی مردم بنا بر احتیاط، به جهت حفاظت از جان و آبروی خود ترجیح می‌دهند تا به مروجان گناه و فساد در جامعه تذکر لسانی ندهند؛ بنابراین چنین موضوعی موجب شده است تا مروجان منکرات و گناه در جامعه جرأت کنند تا پا را فراتر از اعمال منکر خود قرار داده و با عوض کردن جای حق و باطل به شعائر دینی در جامعه نیز حمله کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مدتی است که نسبت به عوض شدن جای «جلاد» و «شهید» در جامعه هشدار می‌دهند که این موضوع به تعبیری همان عوض کردن جای «حق» و «باطل» است؛ این درحالی است که این‌روزها شاهد عوض شدن جای حق و باطل در جامعه از راه دیگری هستیم. بر این اساس، دشمن در راستای جنگ ترکیبی خود، سعی می‌کند تا جای «منکر» و «معروف» را در جامعه با یکدبگر عوض کند که این موضوع خصوصاً در حوزه حجاب و عفاف بیشتر در جامعه دیده می‌شود. همچنین در ایام اخیر که مصادف است با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز شاهد بیان شبهاتی در خصوص رعایت حجاب در هیأت مذهبی هستیم که این موضوع را هم می‌توان در راستای همان سیاست دشمن یعنی عوض کردن جای معروف و منکر در جامعه دانست.

انتهای پیام/ 113

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید