غزه آزمایشگاه سلاح‌های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی

غزه آزمایشگاه سلاح‌های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس – روزبه قمصری؛ جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین امروز وارد نوزدهمین روز خود شده است. جنگی که در یک طرف آن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با سلاح‌های متعارف و تعریف شده در میادین جنگ قرار دارند و در طرف دیگر ارتش اشغالگر و متجاوز صهیونیستی قرار گرفته که با بن دندان مسلح بوده و در طول بیش از دو هفته‌ای که با مبارزان مقاومت فلسطین در جنگ بوده به صورت کامل و در حوزه‌های مختلف توسط حامیان غربی خود به خصوص آمریکا تجهیز و تقویت شده است.

اما از آنجایی که رژیم صهیونیستی هیچ شباهتی با حکومت‌های نرمال و عادی جهان امروز ندارد و در طول ۷۵ سال اخیر همواره دست به کشتار و قتل عام مردم و ملت فلسطین زده است، در این جنگ تا به اینجا ۱۹ روزه هم در کنار کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از طریق بمباران هوایی دست به یک اقدام جدید و جنایتکارانه زده است و آن استفاده از سلاح‌های ممنوعه در بمباران و هدف قرار دادن شهر غزه و نواحی مرزی با لبنان است.

حال برای درک و فهم هرچه بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به اسناد و شواهدی که توسط عفو بین‌الملل پیرامون استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه تهیه کرده نگاهی بیاندازیم. بر این اساس، یکی از نخستین، موثرترین و خطرناک‌ترین سلاح‌های ممنوعه «فسفر سفید» است که در طول ۱۹ روز اخیر چندین بار توسط ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی علیه مردم فلسطین مورد استفاده قرار گرفته است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی از این سلاح ممنوعه نه فقط برای مقابله با نظامیان و رزمندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی که برای کشتار و قتل عام مردم غیرنظامی و عادی شهر غزه استفاده کرده است. البته زمانی پی به عمق قساوت و جنایت این رژیم اشغالگر و نامشروع می‌بریم که بدانیم مناطق مسکونی و پرجمعیت غزه با استفاده از گلوله‌های توپخانه «فسفر سفید» مورد هدف قرار گرفته است.

از طرف دیگر موضوعی دیگری که در این میان خودنمایی می‌کند حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار و قتل عام مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه است. بر این اساس، برخی از خبرنگاران و عکاسان حاضر در میدان جنگ به خصوص در شهر غزه با ثبت عکس‌هایی به این مهم اشاره کردند که گلوله‌های توپخانه‌هایی را در میدان جنگ مشاهده کردند که بر روی آن‌ها کد شناسایی وزارت دفاع آمریکا درج شده است. موضوعی که به خوبی و روشنی ایالات متحده را به عنوان تامین کننده سلاح‌های ممنوعه برای رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند.

اگر بخواهیم با عوارض جانبی «فسفر سفید» بیشتر آشنا شوید باید بگوییم که دود آن موجب ایجاد زخم‌های ناگهانی در ریه می‌شود و در صورتی که انسان‌ها آن را تنفس کنند باعث خفگی و در نهایت مرگ می‌شود. از این روی هم بر اساس قوانین بین‌المللی استفاده از آن در مناطقی که جمعیت زیادی در آن حضور داشته و یا زندگی می‌کنند، همانند شهر‌ها به طور کامل ممنوع است.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که رژیم صهیونیستی فقط از این سلاح ممنوعه علیه مردم شهر غزه استفاده نکرده است بلکه اسناد و مدارک موجود بیانگر شلیک بمب‌های فسفری آتش‌زا توسط ارتش «اسرائیل» به سمت «سهل الماری» و «مزارع شبعا» واقع در جنوب لبنان نیز است. در واقع باید گفت رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر و متجاوز آن در روز‌های اخیر از این سلاح ممنوعه علیه گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در فلسطین و لبنان استفاده کرده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که بمب‌های فسفری، بمب‌های آتش‌زا و ممنوعه‌ای هستند که هنگام برخورد با هدف موجب از بین رفتن تمام موجودات زنده در آنجا می‌شوند. در واقع باید گفت سلاح‌های ممنوعه سلاح‌هایی هستند که علاوه بر اهداف نظامی و جنگی، نظامیان و غیرنظامیان را به یک اندازه هدف قرار می‌دهند. این سلاح‌ها شامل سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، میکروبی یا بیولوژیکی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید