فرماندار اسفراین : هیات اجرایی صحت انتخابات شوراها را تایید کرد

فرماندار اسفراین : هیات اجرایی صحت انتخابات شوراها را تایید کرد



مهدی کرامتی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت : پس از اعلام نتایج نامزدهای انتخابات شورای شهر ۲ روز فرصت طرح شکایت داشته اند که حدود ۱۲ نفر دراین فرصت قانونی شکایت خود را به هیات اجرایی شهرستان ارسال کردند.
وی اضافه کرد : شکایات با حضور هیات های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گرفت و  از این تعداد ۵ تا ۶ مورد  مستنداتی  که ارایه شد به ستاد پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان برای بررسی بیشتر ارسال شده است.
کرامتی عمده شکایت ها در انتخابات شوراها را خرید و فروش آراء اعلام کرد و اظهارداشت : در صورت اثبات با عوامل آن طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.
 فرماندار اسفراین افزود: فرایند اجرای انتخابات در داخل شعب اخذ رای در صحت کامل و با رعایت  قانون برگزار شد و نتایج  پس از تایید هیات اجرایی شهرستان به هیات نظارت استان ارسال شد.

کرامتی  تصریح کرد : شکایت برخی نامزدها نسبت به ننایج انتخابات در مورد مسائل پیرامونی و اتفاقات خارج از شعب اخذ رای ، در روزهای قبل یا روز راید گیری بوده است که ۲ موضوع مجزا است که در صورت ارائه مستندات مورد بررسی و در صورت اثبات برخورد می شود.

وی در مورد مسایل مطرح در فضای مجازی در مورد انتخابات شورای اسلامی شهر اسفراین اظهارداشت :  بررسی شکایت نامزدها در یک فرایند قانونی انجام می گیرد و پیگیری خارج  این فرایند رفتاری غیر قانونی است.

پس از اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر اسفراین  ۶ عضو از هفت عضو فعلی این این نهاد برنده انتخابات شدند که به دنبال آن تعدادی از نامزدهای ناکام در این انتخابات با امضای طوماری که در فضای مجازی نیز منتشر شد،بدون ارایه مستنداتی ، ادعاهایی را در مورد برخی تخلفات در این انتخابات اعلام کردند که با پاسخ فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان مواجه شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید