فرماندهی که جا پای جهان آرا گذاشت

فرماندهی که جا پای جهان آرا گذاشت


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مصطفی عماد» همرزم شهید سید عبدالرضا موسی در خاطره‌ای روایت کرد: عبدالله نورانی به عنوان فرمانده تیپ به من دستور داد تا به عنوان نیروی اطلاعاتی از منطقه اطلاعات کسب کنم. از آنجایی که شهید سید رضا موسوی فرماندهی سپاه خرمشهر را به عهده داشته در این عملیات شرکت کرد تا به همه نیرو‌های سپاه خرمشهر سرکشی و از وضعیت منطقه اطلاعات کسب کند و در پیروزی هر چه سریعتر این عملیات نقش موثری داشته باشد. من آماده ماموریت شدم، سید رضا نیز همراهم جهت کسب اطلاعات و شناسایی با یک دستگاه موتورسیکلت همراه شد.

پس از طی مسافتی به خاکریزی که مابین نیرو‌های خودی و دشمن بعثی وجود داشت برخورد کردیم، در آن طرف خاکریز، کامیونی که متعلق به دشمن بود وجود داشت که از حرکت باز ایستاده بود. با مشاهده کامیون، چند جسد عراقی کشته شده در آن دیده می‌شد. هر دو تصمیم گرفتیم که به طرف کامیون برویم تا اگر سندی در آنجا یافتیم به همراه خود بیاوریم. هر دو سوار موتورسیکلت شده و از روی خاکریز با موتور به پرواز درآمدیم و به نزدیک کامیون رسیدیم. پس از بازرسی کامیون اسناد و مدارک اطلاعاتی و نقشه‌هایی یافت شد. سید رضا مدارک و نقشه‌ها را جمع آوری کرده و آن‌ها را بسته بندی کرد، پس از بسته بندی مدارک، ترک من نشست.

زمان بازگشت فرا رسید و خود را برای بازگشت آماده کردیم. در این میان عراقی‌ها متوجه ما شدند و شروع به شلیک به سمتمان کردند. بارانی از تیر‌های اسلحه سبک به سمت ما شلیک شد. کامیون به عنوان جان‌پناه و دیوار جلوی تیر‌ها را گرفت تا به ما اصابت نکند. من موتور را روشن کرده و رضا نیز پشت سرم قرار گرفت، موتور به حرکت درآمده و با سرعت هر چه تمام‌تر از روی خاکریز حرکت کرد و پس از آن به سوی چادر نیرو‌های خودی رفتیم تا اسناد و مدارک را به فرماندهی تیپ ۲۲ تحویل دهیم.

با مطالعه اسناد و مدارک و نقشه‌ها مشخص شد که مدارک و نقشه‌ها حاوی اسرار مهمی در رابطه با عملیات است. موقع اذان ظهر رضا برای اقامه نماز جماعت آماده شد و به چادر شهید قاسم داخل زاده جهت اقامه نماز رفت. پس از پایان نماز از بچه‌ها خداحافظی کرد. زمانی به طول نینجامید که هواپیمای دشمن منطقه را بمباران کرد و سید عبدالرضا موسوی بر اثر اصابت ترکش راکت هواپیما به شهادت رسید.

درباره شهید

سید عبدالرضا موسوی از نفرات برتر کنکور اعزام به خارج بود و در کنکور سراسری در رشته پزشکی قبول شد که باعث شد از خرمشهر به تهران نقل مکان کند. در همین زمان با تشکیل تیمی برای کمک به مردم محروم فعالیت‌های سیاسیش را آغاز کرد. پس از مدتی با انتقالی از دانشگاه تهران به دانشگاه جندی شاپور در اهواز ساکن شد.

فعالیت‌های انقلابی او موجب اخراجش از دانشگاه شد. با شروع جنگ تحمیلی در مرز حضور پید ا کرد و سازماندهی و بازسازی سپاه خرمشهر را پس از شهید محمد جهان آرا برعهده داشت. او ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در سالروز ولادت حضرت علی (ع) در حالی که آمبولانسی را جهت چند مجروح هدایت می‌کرد مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید