فرمانده نیروی دریایی سپاه: برای تمام شرایط خودمان را آماده کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه: برای تمام شرایط خودمان را آماده کرده ایم


به گزارش مجاهدت از گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه اولین سالروز عملیات طوفان الاقصیی (7 اکتبر / 15 مهر ماه 1402) حماس در گفت وگو با ویژه برنامه «طوفان مقاومت» شبکه خبری العالم افزود: نیروهنای مسلح ایران در سالهای گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده اند.

تنگسیری ادامه به تنگه هزمز اشاره کرد وگفت: تنگه هرمز تنگه ای بسیار مهم و راهبردی است که در جنوب ایران قرار دارد و متعلق به ایران و کشورهای همسایه است. فعالیت های هفته دفاع مقدس امسال با رژه ای که مشاهده کردید آغاز شد و در آن 583 فروند شناور شامل ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی و ناوهای متعلق به نیروهای بسیج در کنار هواپیماهای جنگی و ترابری و بالگرد شرکت داشتند.

وی افزود: پس از 44 سال حق داریم افتخار کنیم که دستگاه ها و تجهیزاتی که دیدید و می بینید تولید ما در دوران تحریم کامل اقتصادی است. در این میان امسال سال خاصی است زیرا از یک سو شاهد جنایاتی هستیم که صهیونیست ها در غزه یعنی فلسطین قهرمان انجام می دهند و از سوی دیگر شاهد جنایات صهیونیست ها در لبنان هستیم که البته از سوی جامعه جهانی محکوم شده است لذا امسال رنگ و بوی خاصی دارد.

تنگسیری تصریح کرد: رژه روز یکشنبه 22 سپتامبر، دو پیام روشن یکی برای دشمنان و دیگری برای دوستان داشت. پیام به دوستان آن است که شما به خوبی می دانید که ایران اسلامی همچنان تحت انواع تحریم های اقتصادی قرار دارد اما هرگز در برابر قلدرمآبی آمریکا سر فرود نیاوردیم.

وی گفت: از سوی دیگر ما همچنان تحت تحریم های اقتصادی هستیم اما در دوران تحریم اقتصادی این قابلیت ها را ایجاد کردیم و این البته یک پیام است و به این معناست که می توانیم روی پای خود بایستیم و آنچه را که نیاز داریم در داخل تولید کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این پیامی است به دوستان و این واقعیت را روشن می کند که بدون نیاز به آمریکا و صهیونیستها می توانید روی پای خود بایستید، بنابراین مسلمانان هر آنچه را که نیاز دارند، دارا می باشند و در هیچ زمینه ای کمبودی ندارند. ما پیام صلحی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دوست داریم، چه کشورهای موجود در منطقه و چه کشورهای خارج از آن که هر از گاهی هیئت هایی از آنان به ایران می آیند.

هرگز اجازه ندادیم که قلدرهای آمریکایی امنیت تنگه هرمز را تهدید کنند

دریادار تنگسیری گفت: این ما هستیم که امنیت و ثبات را در تنگه هرمز برقرار کردیم و هرگز اجازه ندادیم قلدرهای آمریکایی این منطقه را تهدید کنند. درباره پیام دیگر نیز باید عرض کنم که رژه اخیر پیامی به کسانی است که می خواهند در مقابل مردم ما و بقیه مسلمانان مظلوم جهان بایستند و مفاد آن این است که ما نیز می توانیم این امکان را ایجاد کنیم که در مقابل آنها بایستیم.

اگر دشمنان بخواهند با آتش بازی کنند قاطعانه در مقابل ‌آنها خواهیم ایستاد

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: پیام صلح و دوستی به دوستان این است که «ما می‌توانیم»، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابلشان خواهیم ایستاد. ما مطمئن هستیم که دشمنان برای فروش تسلیحاتشان نیاز به دشمن تراشی دارند، بنابراین آنها برای مسلمانان دشمن تراشی می کنند.

دریادار تنگسیری گفت: اسلام به ما اجازه حمله به هیچ کشوری را نمی‌دهد مگر اینکه به ما تعرض کنند، اما دشمنان می‌خواهند سلاح‌های خود را در بازار بفروشند و مدت حضور نامشروعشان در منطقه را افزایش دهند لذا نیازمند دشمن تراشی هستند و به همین دلیل در گوش دیگران نجوا می کنند که ایران برای شما و منافعتان خطرناک است.

وی افزود: لذا اگر منافع ملی و اسلامی ما ضربه نخورد، هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم اما در هر صورت از مظلوم دفاع می کنیم، اگر کشوری اسلامی هدف حمله کشوری غیراسلامی قرار گیرد یا کشورهای همسایه مصمم به ایستادگی در برابر قلدرمآبی و اوباشگری آمریکا و دیگران باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد. شما تحولاتی را که در کشور قطر روی داد را دیدید، ما آماده بودیم که هر کمکی از دستمان برمی آید به این کشور مسلمان انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در محاصره ای که کشور قطر شاهد آن بود، ارتباط آن با ایران فقط از طریق مناطق هوایی و دریایی بود، لذا ما این دو زمینه را به روی یک کشور مسلمان باز کردیم و اگر هر طرفی بخواهد به چنین کشورهایی حمله کند، نه فقط دست بسته نمی ایستیم بلکه به دفاع از آنها خواهیم شتافت.

وی گفت: بر این اساس، پیامی که می‌گوید «ما می ‌توانیم» خطاب به مسلمانان و دوستان ما در منطقه است، این پیامی قوی و حاکی از آن است که ما در مقابل دشمن می ایستیم و تسلیم فشارها نخواهیم شد، ما مرگ را انتخاب می کنیم، اما تسلیم هیچ بی عدالتی و قلدرمآبی نمی شویم.

دریادار تنگسیری درباره توانمندی نظامی ایران اظهار داشت: در طول سال زرمایش های متعددی در منطقه و خارج آن انجام می دهیم. ما تمام سناریوهایی را که دشمن ممکن است در یک منطقه جغرافیایی مثلا خلیج فارس یا حتی خارج از آن انجام دهد، می سنجیم و بر اساس آن آموزش و طراحی را انجام می دهیم.

طراحی ایران دربرابر بازی نتانیاهو با آتش

وی گفت: ما خود را برای هر شرایطی آماده می کنیم و رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه الله و فرمانده کل سپاه همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تاکید می کنند، یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش های متفاوتی را طراحی کرده ایم.

طراحی سناریوی های ایران برای درگیری با دشمن

وی ادامه داد: 44 سال است که این وضعیت وجود دارد، ما جنگ را پشت سر گذاشتیم، ما برای هر شرایطی برنامه داریم که یکی از این برنامه ها مقابله با چنین اتفاقاتی است که در آینده با آنها مواجه خواهیم شد، ما سناریویی هایی برای درگیری با دشمن را طراحی کرده ایم.

دریادار تنگسیری افزود: ما رهبری آگاه، دانا، زیرک و باهوش داریم که آینده را به خوبی می بیند. 20 سال قبل مقام معظم رهبری نکاتی را درباره هوش مصنوعی بیان فرمودند به ویژه درباره جنگ مدرن لذا موشک هایی در بردهای مختلف ساختیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: وقتی وارد جنگ تحمیلی 8 ساله شدیم، بالاترین یا بهترین موشکی که در آن زمان داشتیم موشک هارپون با برد 40 کیلومتر بود، اما امروز در وزارت دفاع موشک هایی با بردهای مختلف در حال ساخت است که این نشان دهنده چشم انداز آینده ما است.

تجهیز نیروهای نظامی به موشک های دارای هوش مصنوعی و پهپادها

وی گفت: ناوها و کشتی‌های نظامی در اختیار نیروهای نظامی ما را که می‌بینید، قبلا از خارج وارد می کردیم اما ما الان آنها را می سازیم، این همان دیدگاه ما نسبت به آینده است که بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا می باشد یعنی ما هر روز خود را برای مقابله با انواع تهدیدات مدرن آماده می کنیم لذا خود را به موشک های دارای هوش مصنوعی و پهپاد مجهز کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما همه کارهایی را که در رزمایش ها انجام می دهیم بخشی از توان نظامی مان است زیرا همه توانمندی های خود را در معرض عموم به نمایش نمی‌گذاریم.

انفجار پیجرها در دستان غیر نظامیان جنایت است

دریادار تنگسیری انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) توسط رژیم صهیونیستی در لبنان را جنایت توصیف کرد و گفت: غیرنظامیان از این دستگاه‌های اطلاع‌رسانی یا همان پیجر استفاده می‌کنند و اسرائیلی‌ها اقدام به خرابکاری صنعتی در این دستگاه‌ها کرده‌اند، این هنر نیست و ما به طور حتم چنین اقداماتی را نمی پذیریم.

وی افزود: زمانی که جنگ اوکراین اتفاق افتاد، دیدیم که غربی ها چگونه رفتار کردند و دنیا آرام ننشست اما در یک کشور مسلمان که آشکارا اقدامات ناجوانمردانه و جنایت علیه آن انجام می شود، می بینید که غربی ها آن را محکوم نمی کنند و مواضع شان درخصوص انفجار پیجوها (پیجرها) فقط کلامی است. این نوع مواضع کافی نیست و سودی ندارد، آنان فقط از صهیونیستها دفاع می کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: غربیها همواره از صهیونیست ها دفاع می کنند، حتی با ارتکاب چنین جنایت فجیعی باز هم از آنها دفاع می کنند، درحالی که این جنایت علیه همه مردم است نه یک گروه خاص، حتی فروشندگان دوره گرد، کسبه، زنان و کودکانی که پیجر داشتند را شامل شد، بسیاری از آن‌ها بر اثر انفجار شهید شده یا جراحات مختلفی را متحمل شدند.

دریادار تنگسیری گفت: صاحبان این دستگاه‌ها از ناحیه اماکن حساس بدن مانند سینه یا کمر زخم‌هایی عمیق برداشتند، بنابراین چنین عملی یک جنایت بزرگ جهانی تلقی می‌شود که همگان باید به شدت آن را محکوم کنند و ماهیت صهیونیست‌ها را بیش از گذشته بشناسند.

تنگسیری با درود بر مردم یمن، آنها را قهرمان و پرشور توصیف و خاطرنشان کرد: به همه قهرمانان مجاهد و رهبر معنوی آنها درود می‌فرستم، چه در یمن و چه در جنبش حزب الله لبنان که از مردم فلسطین در غزه در برابر ظلمی که در معرض آن قرار گرفتند، دفاع کردند.

وی گفت: یمنی‌ها در طول ۸ سال تحت فشار‌های زیادی قرار گرفتند، هر کشوری که در معرض فشار‌های ناشی از جنگ باشد، ابتکار‌هایی در زمینه‌های صنعت یا تجارت ایجاد می‌کند، لذا مهم نیست که دشمنان چقدر تحریم کنند. این کشور در برابر محدودیت‌ها دوام می‌آورد.

یمنی‌ها موشک‌های مختلفی تولید می‌کنند که سرعت آنها از صوت بیشتر است

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز یمن روی پای خود ایستاده است، همانطور که حزب الله در لبنان آن را انجام داد، یمنی‌ها امروز موشک‌های مختلفی تولید می‌کنند که سرعت آنها از صوت بیشتر است.

دریادار تنگسیری گفت: مردم یمن جنگجویانی شجاع و دارای اندیشه عمیق هستند و جوانان یمن توانستند این مساله را به اثبات برسانند و هر روز یک موشک جدید و پهپاد تولید می‌کنند.

دریادار تنگسیری اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند قدرت مردم مقاوم و قهرمان یمن را در هم بشکنند، اما نخبگان یمن موشک‌هایی با برد‌های مختلف و پیشرفته تولید کردند و در آینده صنایع مدرن تری از این عزیزان را شاهد خواهیم بود از این رو این مساله ربطی به ایران ندارد.

وی گفت: هرچه فشار بیشتری بر یمنی‌ها وارد شد، صنایع بیشتر و پیشرفته تری ایجاد کردند، اما دشمنان این ادوات و صنایع را به ایران ربط می‌دهند و وانمود می‌کنند ایران این صنایع را به یمنی‌ها اراده داده است، که این مساله گواهی به ناتوانی دشمن است.

دریادار تنگسیری افزود: هدف دشمنان این است که بگویند یمنی‌ها ناتوان هستند، اما تمام این تسلیحات و تجهیزات را یمنی‌ها ساخته اند، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند در جنگ بین دو کشور اسلامی کوشیدیم نفت روی آتش نریزیم و فقط کمک کنیم.

وی گفت: اکنون یمنی‌ها روی پای خود ایستاده اند و از مظلومین دفاع می‌کنند در حالی که ۸ سال است که گرفتار جنگ هستند، صنعت نظامی آنها کاملاً یمنی است و اگر دشمنان به نخبگان یمنی فشار بیشتری وارد کنند، تسلیحات جدیدی را تولید خواهند نمود که دشمنان آن را خواهند دید.

انتهای پیام/۹۵۵

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید