فرمانده نیروی هوایی ارتش: مسابقات «گانری» ترازوی سنجش خلبانان جوان نهاجا است

فرمانده نیروی هوایی ارتش: مسابقات گانری ترازوی سنجش خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش هست


امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره مسابقات تیراندازی هوا به زمین نهاجا (گانری) اظهار داشت: این مسابقات دارای استاندار جهانی و ترازوی سنجش خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش هست.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه مسابقات گانری دارای دستورالعمل خاصی هست و سالی یک بار برگزار می‌شود، افزود: در راستای ارتقاء توانمندی و توان رزم تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، این مسابقات به مدت چهار روز و با حضور شش تیم چهار فروندی از پایگاه‌های شهید فکوری تبریز، شهید یاسینی بوشهر، شهید نوژه همدان، شهید حبیبی مشهد، شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید وحدتی دزفول برگزار شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این مسابقات از انواع تسلیحات و بمب‌های متنوع جنگنده‌های اف ۴ و اف ۵ برای مورد اصابت قرار دادن اهداف از پیش تعیین‌شده استفاده شد.

وی با بیان اینکه مسابقات گانری با رعایت موارد ایمنی و در سطح بالایی انجام شد، گفت: حضور خلبانان جوان در ابعاد پروازی و فنی در این مسابقات حائز اهمیت بود که قابلیت خود را  به خوبی نشان دادند.

امیر واحدی در ادامه درباره تفاوت مسابقات گانری با رزمایش‌ها عنوان کرد: در رزمایش‌ها ضمن مأموریت به نیرو‌ها، از مهمات واقعی بهره برده می‌شود، اما در این مسابقات از مهمات مشقی استفاده می‌شود. 

فرمانده نهاجا اضافه کرد: دو روز اول این مسابقات به صورت تمرینی و با مهمات غیرجنگی و روز‌های سوم و چهارم این مسابقات با مهمات اصلی و جنگی و در میدان تیر پایگاه شهید نوژه برگزار شد.

سرتیپ واحدی خاطرنشان کرد: مسابقات گانری یک تمرین تاکتیکی هست که توسط نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود و امسال این مسابقات در سطح  فنی بالایی برگزار شد.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید