فرهنگ جهادی دفاع مقدس باید در کار و صنعت و اقتصاد کشور حاکم شود/ قدرت بازدارندگی امروز کشور را مدیون دفاع مقدس هستیم

روحیه دفاع مقدس باید در کار و صنعت و اقتصاد کشور حاکم شود/ قدرت بازدارندگی امروز کشور را مدیون دفاع مقدس هستیم 


گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هفدهم دی تا بیست و یکم دی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز تحت عنوان «کوی جهاد و مقاومت» ایجاد شد که طی آن ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، دستاورد‌های پنج ساله خود را به معرض نمایش گذاشتند.

بر همین اساس در محل غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» حاضر در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، میزبان «مهرداد ویس‌کرمی» نماینده مردم شریف خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بودیم و با او گپ‌وگفتی در خصوص عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پنج ساله گذشته داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

امروزه مدل و جبهه دفاع مقدس تغییر کرده است

«مهرداد ویس کرمی» با بیان اینکه نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امتداد همان جهاد مقدسی است که ملت شریف ایران به دلیل اخلاص و ایثار خود از آن سربلند بیرون آمدند، اظهار داشت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و فقط مدل‌ها و جبهه‌های آن تغییر کرده است که امیدواریم این جریان و روند تا استقرار حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) امتداد داشته باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار ارزشمندی که در این نمایشگاه انجام می‌شود این است که برحسب استان‌های مختلف کار تقسیم شده و این موضوع موجب می‌شود که ابعاد مختلف هر استانی در حوزه فعالیت در عرصه دفاع مقدس مشخص شود؛ زیرا یک رقابت نیکویی هم بین استان‌های مختلف ایجاد شده که کار و تلاش کنند.

ارزیابی عملکردها موجب پیشرفت سازمان می‌شود

ویس‌کرمی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: نکته دیگر اینکه دوستان به این موضوع اشاره کردند که این ارزیابی‌ها به صورت ۵ سال یکبار انجام می‌شود و این موضوع در نوع خودش یک حسن و امتیاز است. زیرا استان‌ها باید تا ۵ سال آینده حرف جدیدی وارد عرصه دفاع مقدس شوند.

دفاع مقدس نقطه‌عطف هویت ملی و دینی ما است

وی انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده کشور را از رسالت‌های اصلی مسئولین امر دانست و عنوان کرد: نقطه عطف هویت ملی و دینی ما در دوران دفاع مقدس به هم رسیده و آنچه افتخارات ایران و اسلام است در دوران دفاع مقدس خودش را نشان داده است.

تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

ویس‌کرمی در ادامه به تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک اسطوره یکی از گل‌های بوستان بزرگ دفاع مقدس است؛ البته افراد فراوانی در حد شهید حاج قاسم هستند که گمنام بوده و هستند و می‌توانم بگویم که این جهاد همچنان ادامه دارد.

قدرت بازدارندگی امروز کشور را مدیون دفاع مقدس هستیم 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دیگر ما در حد یک جنگ مستقیم با ۳۰ کشور و غیرمستقیم با جهان کفر نیستیم و بلکه این جنگ در حال حاضر به صورت یک جنگ ترکیبی و به گستردگی جبهه مقاومت ادامه دارد. اگر در زمانی می‌گفتند ناو‌های آمریکایی به سمت ایران راه افتادند و دل‌های بعضی‌ها می‌لرزید، الان این حرف‌ها برای ما خنده‌دار است. این موضوع در واقع یکی از ثمرات دفاع مقدس است.

روحیه دفاع مقدس باید در صنعت و اقتصاد کشور حاکم شود

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم اینجاست که وقتی ما با این روحیه در هرجایی وارد شدیم موفق بودیم. به نظرم باید بگردیم و این روحیه دفاع مقدسی را در تمامی قسمت‌هایی هم که مشکل داریم حاکم کنیم؛ البته برخی‌ها فکر می‌کنند هدف از این حرف‌های ما سپردن اقتصاد به دست نظامی‌هاست. اما منظور ما حاکم شدن این روحیه در کار، صنعت و اقتصاد کشور است؛ زیرا اگر این روحیه عوض شود همان دانشجوی دانشگاه شریف ما کاری را می‌کند که رزمنده‌های ما در خط مقدم دوران دفاع مقدس کردند.

ویس‌کرمی در پایان گفت: این پیشرفت‌هایی که ما در صنایع نظامی، صنایع هوا و فضا، شبیه‌سازی، انرژی هسته‌ای و نانو داریم همه محصول همین روحیه بوده است. شما اگر با مسئولان این بخش‌ها آشنا شوید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها جزو سرداران دوران دفاع مقدس بودند؛ بنابراین اعتقاد دارم که اگر فرهنگ دفاع مقدس با آن روحیه درک، حفظ و منتقل شده و در کالبد جامعه ایجاد شود ما قطعا به سمت آن تمدن بزرگ اسلامی و ظهور حضرت ولی عصر (عج) گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید