فعالیت بیش از ۱۱۰ خادم افتخاری در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان

فعالیت بیش از ۱۱۰ خادم افتخاری در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زاهدان، «مرتضی کوچکی» معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: با اعلام شروع به کار نمودن موکب امام خامنه‌ای مدظله در موقوفه زائر سرای امام رضا علیه السلام زاهدان از ابتدای مرداد ماه، بیش از ۱۱۰ خادم افتخاری و به همراه پرسنل اداری و هیئت امناء اماکن مذهبی استان در این مکان فعال هستند.

 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: این مکان از ابتدای سال جاری با انجام هزینه‌های فراوان زیرساختی از قبیل ساختمان سازی، خرید تجهیزات رفاهی مانند آب شیرین کن، کولر‌های گازی بزرگ و ساخت استدیوو سالن‌های جدید پذیرایی و اسکان زوار با هدف رسیدن به مرحله خدمت رسانی به زائرین اربعین مورد توجه سازمان اوقاف قرار گرفته هست و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهبود امکانات رفاهی، فرهنگی آن هزینه شده هست.

کوچکی گفت: در روز‌های پایانی محرم امسال با صدور احکام مسئولیت برای تنی چند از خادمان زوار امام حسین (ع)، فعالیت موکب به صورت رسمی از ۱۰ مرداد ماه آغاز به کار نمود و تا کنون بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدمات این موکب بهره‌مند شده اند و در همین اثنی ۱۲ مبلغ روحانی مسلط به زبان اردو از جامعه المصطفی مشهد مقدس برای خدمت رسانی در مواکب زاهدان و میرجاوه در استان حضور یافته اند که هم اکنون در حال خدمت رسانی در زمینه‌های برپایی نماز جماعت، سخنرانی، مجالس عزا و پاسخگویی به سوالات شرعی و حتی همکاری در آشپزخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی مواکب جهت تسهیل ارتباط و ترجمه بصورت شبانه روزی و شیفت بندی هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: بیش از ۱۵۰۰۰ جلد قرآن کریم و کتاب و کتابچه با موضوع اربعین و ادعیه با هدف توزیع بین زائرین و همچنین ۵۰ هزار عدد انواع کلاه، تسبیح، پرچم، صلوات شمار و تسبیح با مساعدت سازمان مرکزی از قم خریداری و در بین زائرین در حال توزیع می‌باشد.

وی افزود: در هر موکب یک خیمه معرفت برای مبلغین طراحی و استقرار یافته هست تا زائرین بتوانند بدون دغدغه پاسخ سوالات خود را در زمینه احکام سفر، مسافر و آداب زیارت بپرسند و در این زمینه کتاب و بسته‌های فرهنگی مناسب را دریافت نمایند.

این مسئول بیان کرد: همچنین در کنار این خیمه با همکاری ارشاد اسلامی یک ضریح مشابه بارگاه سید الشهدا تعبیه گردیده و زائرین پاکستانی بصورت رایگان عکس یادگاری خود را با همسفران خود بصورت چاپ شده دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی اوقاف سیستان وبلوچستان گفت: برخلاف گرمای بیش اندازه هوا و حتی تعطیلی‌های چند روزه، همکاران و خدام بصورت شبانه روزی و شیفت بندی مشغول خدمت رسانی به زوار امام حسین علیه السلام در زاهدان می‌باشند و اینجا را قطعه‌ای از کربلا و ابتدای طریق الاقصی می‌دانند.

خوی ادامه داد: دمت رسانی به زائرین تا پایان شهریور ماه در این موکب ادامه دارد و خدمت رسانی به شیعیان شبه قاره هند تا برگشت و خروج ایشان از کشور با بدرقه خدام امام حسین ع با افتخار به نیابت از تمامی مردم ایران به نشان از میهمان نوازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید