فعالیت ۱۱ مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی در کشور/ ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال در دستور کار است

فعالیت ۱۱ مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی در کشور


به گزارش مجاهدت از گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی صدر» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار در گفت‌وگویی پیرامون ورود دانشگاه جامع علمی کاربردی به فناوری‌های نوین در بخش آموزش و تاثیر آن بر بازار کار، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما در معاونت پژوهشی این دانشگاه برنامه‌ریزی در راستای نوآوری و فناوری در بخش آموزش و ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال است.

وی با بیان این که در بخش کارآفرینی مهم‌ترین موضوع استفاده از فناوری اطلاعات (IT)، علوم رایانه‌ای و اطلاعات فناوری است، یادآور شد: این دانشگاه از سال ۱۳۸۳ آموزش‌های ترکیبی مبتنی بر آموزش‌های جمعی و چند رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و براین اساس سی دی‌های آموزشی و بستر‌های نرم افزاری شکل گرفت.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و با آغاز آموزش‌های مجازی، این دانشگاه که دارای بستر مناسب و آماده برای آموزش مجازی بود، توانست آموزش‌های تعاملی را در پیش بگیرد و برای ۲۵۰ هزار دانشجوی این دانشگاه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی را به خوبی برگزار کند.

صدر همچنین درمورد توسعه مراکز رشد و نوآوری در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر دارای ۱۱ مرکز رشد با مجوز وزارت علوم در کشور است که در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مراکز رشد در کنار مراکز دانشگاهی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از فعالیت‌های استارتاپی به عرصه فناوری و نوآوری برسد و این موفقیت زمینه ایجاد مراکز رشد را فراهم کرد و باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان از دل این پیشرفت‌ها به وجود بیایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: امروز با افتخار محصولات این مراکز رشد که به مرحله تجاری سازی رسیده اند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین بالاترین آمار اشتغال و ورود به بازار کار دانش آموختگان این دانشگاه را از افتخارات کشور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با هدف ایجاد بستر مناسب اشتغال برای جوانان راه اندازی شد و امروز با آینده پژوهی و بررسی نیاز کشور در بخش اشتغال دروس آموزشی برنامه ریزی و اساتید متخصص این رشته انتخاب می‌شوند.

صدر خاطرنشان کرد: هنگامی که فرد فارغ‌التحصیل می‌شود، یا در مرکزی بوده که همان مرکز در جوار صنعت آن حرفه بوده است و به طور مستقیم نیاز به دانشجوی تربیت یافته دارد یا اینکه در بخش‌های مختلف متقاضی آن صنعت وجود داشته است.

منبع: دانشکده خبر

انتهای پیام/ ۹۱۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید