فلسطین حاضر غایب در جام‌جهانی قطر

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی به روز‌های پایانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نزدیک می‌شویم و موج حمایت و پشتیبانی مردم قطر، مسلمانان منطقه و حتی مردم سایر کشور‌های جهان که برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور سفر کرده‌اند، ضمن اینکه تداوم دارد روز به روز بیشتر و وسیع‌تر هم می‌شود.

بر این اساس، اگر نگاهی گذرا، اما دقیق به رویداد‌های مرتبط با پشتیبانی از ملت فلسطین در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر داشته باشیم به این موضوع و مسئله بسیار مهم و تاثیرگذار می‌رسیم که پویش‌های حمایت از مردم فلسطین در جهت تشکیل کشور مستقل فلسطینی از نخستین مسابقه جام جهانی شروع شده و تا مسابقه پرتقال و مراکش در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی که شب گذشته برگزار شد ادامه داشت. زیرا در قالب این پویش جمعی از هواداران فوتبال در قطر در حمایت از ملت فلسطین در بازی میان مراکش و پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ شعارهای حمایت از فلسطین سر دادند.

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

البته این امر با توجه به این موضوع که فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» پیش از آغاز و در زمان برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به صراحت اعلام کرده بود که سیاست و ورزش باید از یکدیگر جدا باشند بیش از پیش اهمیت و جایگاه خود را نشان می‌دهد به صورتی که هم اکنون با گذشت حدود سه هفته از آغاز این رقابت‌ها در اغلب مواقع و در اکثر بازی‌های برگزار شده در جام جهانی فوتبال شاهد برافراشته شدن پرچم فلسطین و اعلام حمایت‌های متعدد و گوناگون مردم از ملت فلسطین بودیم.

اما این وقایع و رویداد‌هایی که این روز‌ها در کشور قطر و در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر پیرامون حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین شاهد هستیم فقط یک طرف ماجرا است و این ماجرا ضلع دیگری هم دارد که آن مختالف با رژیم صهیونیستی و اعلام انزجار از اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط این رژیم اشغالگر هستیم.

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

اهالی رسانه و خبرنگار صهیونیستی که به خیال عادی‌سازی موفق و امیدوارکننده روابط با چند کشور عربی در قالب چندین تیم خبری به قطر سفر کرده بودند در زمان انجام مصاحبه و تهیه گزارش‌های مربوط به جام جهانی فوتبال با برخورد پیش‌بینی نشده و غیر قابل انتظار مردم مسلمان قطر و دیگر مسافران خارجی حاضر در این کشور روبرو شدند و آنجا بود که عدم اقبال مردم و نفرت مسلمانان منطقه را از خود با پوست و گوشت خودشان درک و فهم کردند.

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

در واقع برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی فوتبال را می‌توان فرصتی طلایی و تکرار نشدنی برای فلسطینیان و مردم و مسلمانان کشور‌های اسلامی منطقه برای اعلام حمایت از آرمان‌های فلسطین دانست که همه روزه نشانه‌ها و نماد‌های آن توسط دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری هزاران عکاس و خبرنگار به سراسر جهان مخابره می‌شود.

البته نکته امیدوارکننده و بسیار جالب توجه در این میان به اهتزاز درآمدن پرچم و چفیه فلسطین در تمامی ورزشگاه‌های برگزارکننده مسابقات جام جهانی فوتبال است. به صورتی که از ابتدای مسابقات تا امروز شاهد بودیم که تماشاگران فوتبال همواره با به همراه داشتن پرچم فلسطین در ورزشگاه‌ها حاضر شده و به حمایت و پشتیبانی از تیم‌های فوتبال مورد علاقه خود می‌پرداختند.

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

اما در این بین نیز نباید از اقدام بسیار مناسب و هوشمندانه قطری‌ها در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین غافل شد. زیرا مسئولان قطری با دراختیار گذاشتن فضایی مناسب در ورزشگاه‌ها به فلسطینی‌ها و همچنین حامیان آن‌ها به خوبی و به بهترین شکل ممکن موجب شدند تا زمینه طرح موضوع اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی فراهم شود.

نکته مهم و بسیار مهم دیگری که در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال خودنمایی می‌کرد و توجه جهانیان و مردم منطقه را به خود جلب کرده بود پیشتازی هواداران تونسی، عربستانی و الجزایری در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین بود. آن‌ها با حمل و در دست داشتن پرچم‌های فلسطین در مسابقات حاضر شدند و با سردادن شعار‌هایی سعی می‌کردند تا صدای مظلومیت فلسطینیان در سراسر جهان باشند.

فلسطین پیروز نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

در پایان باید گفت با توجه به تمامی موارد و موضوعات مطرح شده باید برنده و پیروز اصلی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را ملت فلسطین و بازنده اصلی را رژیم صهیونیستی و سران و مقامات تل‌آویو دانست. زیرا آن‌ها به خیال واهی عادی‌سازی روابط با کشور‌های تصمیم به حضوری پررنگ و معنادار در رقابت‌های واقع در قطر گرفته بودند که با سیلی که از مردم قطر و مسلمانان منطقه خوردند موجب شد تا خواب خوشی که داشتند از سر آن‌ها بپرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید