فلسطین در اولویت مسائل منطقه قرار دارد

فلسطین در اولویت مسائل منطقه قرار دارد



رئیس جمهوری مصر امروز (شنبه) بر اهمیت مساله فلسطین تأکید کرد و آن را مهم‌ترین مساله منطقه خواند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز در کنفرانس خبری مشترک با «الهام علی اف» همتای آذربایجانی خود در قاهره بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مساله فلسطین در صدر مسائل منطقه قرار دارد، گفت که در نشست با همتای آذربایجانی خود درباره تلاش‌های مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و دستیابی به توافق آتش‌بس را بررسی کرده است.

رئیس جمهور مصر همچنین تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، برقراری صلح در منطقه به جای جنگ و خونریزی و ویرانی را ضروری خواند.

السیسی همچنین توسعه روابط مصر و آذربایجان در زمینه‌های مختلف و هماهنگی سیاسی دوجانبه در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار دارد و انجام رایزنی‌های دوره‌ای سیاسی دو کشور و نیز برگزاری نشست کمیته مشترک اقتصادی مصر و آذربایجان را بااهمیت خواند.

وی گفت: در جریان گفت‌وگوهای امروز بر حمایت مصر از همه طرح‌های ابتکاری برای تحقق صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی و حمایت کامل از گفت‌وگو و مذاکرات برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر در این خصوص تأکید کردم.

اظهارات رئیس جمهوری مصر درباره مساله فلسطین در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هشت ماه پیش همچنان ادامه دارد و این رژیم در تازه‌ترین جنایت خود علیه فلسطینیان نیز با حمله به اردوگاه النصیرات و مناطق مرکزی نوار غزه، دستکم ۱۵۰ فلسطینی را به شهادت رساند.

با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید