فلسفه قیام سیدالشهدا در امتداد فلسفه غدیر است

فلسفه قیام سیدالشهدا در امتداد فلسفه غدیر است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ‌امروز (شنبه) در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) در جمع فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین با تشریح فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد امر امامت و ولایت در جامعه به فراموشی سپرده می‌شد بنابراین مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) ادامه راه و مسیر غدیر است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه خالی از امر ولایت و امامت، پوسته ظاهری از دین باقی می‌ماند تصریح کرد: هدف اصلی از قیام کربلا زنده کردن امر امامت و ولایت در جامعه است.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: امروز اگر بحث ولایت در جامعه فراموش شود، کربلای دیگر شکل خواهد گرفت اما این بار امام معصوم به کربلا نخواهد و شهید نخواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: درس امروز کربلا برای همه ما ایستادن پای امام معصوم (ع) و حمایت از نایب ایشان است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: امروز لازمه جامعه انتظار این است که پای امام معصوم (ع) بایستد و یادمان باشد که اگر غدیر و جریان سقیفه تکرار شود و از امامت و ولایت حمایت نشود عواقبش گریبان همه جامعه را فراخواهد گرفت و همه ما متضرر خواهیم شد.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه امروز فریضه جهاد تبیین تکلیف تک تک افراد جامعه است تصریح کرد: راه رسیدن به خدا راه امامت و ولایت است و هرکسی خود را سرباز ولایت می‌داند باید نسبت به تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود امروز جامعه بیان داشت: دلیل اصلی معضلات کشور دور شدن از مسیر ولایت و دل سپردن به جبهه استکبار است.

این مسئول ادامه داد: امروز دلیل همرنگ شدن برخی از افراد با جریان دشمن به دلیل ضعف اعتقاد به دین و سیدالشهدا نیست، بلکه به دلیل کمرنگ شدن خودباوری و تلقین تحقیر و خودکم بینی در جامعه است.

وی ابراز داشت: امروز با جهاد تبیین باید مولفه عزت و خودباوری و عدم ذلت پذیری در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام مجیدی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تئوری و راهبرد امروز ما راهبرد تدافعی نیست بلکه راهبرد حمله است و اگر می خواهیم حسینی باشیم و حسینی بمانیم باید در مسیر مکتب ولایت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید