فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جام جهانی آغاز شده و حالا در جریان بالا گرفتن تب فوتبال چشم میلیون‌ها ایرانی به مستطیل سبز دوخته شده تا با وارد کردن گل پیروزی به دروازه حریف نظاره گر صعود تیم ملی کشورشان باشند. فوتبال سال‌های زیادیست به بخشی از زندگی مردم ایران گره خورده، در شاید و غم همراهشان بوده و مسابقات حساسش میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون‌ها نشانده است. روز‌های دفاع مقدس که بسیاری از مردم ایران را داغدار فرزندان وطن کرده بود بازی‌های فوتبال چه در زمین‌های خاکی جبهه و چه در قامت تیم ملی دنبال می‌شد.

بخشی از اوقات فراغت رزمنده‌ها در جبهه که در زمان‌هایی غیر از مانور و عملیات بود با بازی فوتبال پر می‌شد. در بین رزمنده‌های دفاع مقدس نیز نامی از فوتبالیست‌هایی به چشم میخورد. شهیدانی، چون حسن غازی بازیکن و کاپیتان باشگاه سپاهان اصفهان، مهدی رضایی‌مجد، ابوالفضل پارسا، محمدرضا آذر، شهید منوچهر برزویى، شهید عباس چراغدار، شهید مهدى زراعتى، شهید جمشید زمانى، شهید محمد شاملو، شهید ناصر شاملى، شهید شاپور عبدالمحمدى، شهید اکبر فرامرزى‌پور، شهید ناصر فکرى نوش‌آبادى، شهید محمّدرضا گائینى، شهید عبدالرضا گلشنى بختیارى، شهید مجید گل میرزایى، شهید محمود گودرزى، شهید زوریک مرادى، شهید صادق مزدستان، شهید محمد مظلومى، شهید پرویز مهدیان جویبارى از جمله این شهدا هستند.

مستطیل سبز فوتبال تنها جایی برای بازی و شادی نبود، بمباران زمین فوتبال چوار در بهمن سال ۱۳۶۵ در ایلام جنایت وحشیانیه نیرو‌های بعثی بود که باعث شهادت تلخ ۱۵ نفر از بازیکنان، تماشاگران داور و مجروحین شش تن دیگر شد.

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

پدر مهدی طارمی. ایستاده از سمت چپ نفر اول در جبهه

 

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

انتهای پیام/ 141

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید