قدرت دریایی مقاومت فلسطین؛ پاشنه آشیل تل‌آویو

قدرت دریایی مقاومت کابوس جدید رژیم صهیونیستی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رشد و گسترش قابل توجه قدرت و توان نیروی مقاومت فلسطین و تجهیز شدن آن‌ها به جدیدترین سلاح‌ها به کابوس جدیدی برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده که خواب و خوراک را از نظامیان این رژیم اشغالگر ربوده است.

افزایش قدرت و توان موشکی رژیم صهیونیستی و تجهیز آن‌ها به جدیدترین موشک‌ها موجب شده تا بتوانند در عرصه میدان و در عمل تهدیدات بسیار جدی و فوری را علیه زیرساخت‌های این رژیم به خصوص در بنادر آن‌ها را ایجاد کنند. این تهدید‌ها می‌توانند آنقدر از دامنه و وسعت گسترده‌ای برخوردار باشند که آسیب‌های بسیار جدی و غیرقابل جبرانی را علیه تجهیزات و تاسیسات بندی رژیم صهیونیستی وارد کنند.

نکته دیگر اینکه افزایش توان نیرو‌های مقاومت تا به این اندازه در صورت وقوع جنگی مابین آن‌ها و رژیم صهیونیستی می‌تواند بخش اعظم و قابل توجهی از تجارت این رژیم نامشروع را که از طریق دریا انجام می‌شود را مختل کرده و آن را متوقف نماید. در واقع از امروز به بعد مقامات رژیم صهیونیستی باید همواره در سواحل خود چشم به موشک‌های مقاومت داشته باشند تا مبادا مورد هدف موشک‌های مقاومت قرار بگرند.

در واقع می‌توان گفت «تهدید دریایی» یک نقطه ضعف بارز است که اخیرا شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی از آن رنج می‌برد. درست در زمانی که دایره خطرات امنیتی در اطراف این رژیم اشغالگر و جعلی بیشتر شده این رژیم از قدرت دریایی مقاومت فلسطین یا غافلگیری‌های آن در این زمینه هراس دارد. زیرا به یک حساب سرانگشتی ساده هم می‌تواند به این نتیجه برسد که در آینده ضربات ویرانگر و جبران ناپذیری را از سوی نیروی مقاومت فلسطین دریافت خواهد کرد.

این موضوع آنقدر برای سران و مقامات رژیم نامشروع صهیونیستی سخت و دردناک است که «یوغاف کارمل» تحلیلگر صهیونیست در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، فرماندهی نیروی دریایی، عملیات خود را از عمق چند طبقه‌ای زیر زمین انجام می‌دهد و آنچه را که دقیقا در هنگام شروع جنگ غزه در سال ۲۰۲۱ رخ داد، به ذهن برمی‌گرداند.

نکته بسیار مهمی که شاهد این نگرانی‌های رژیم صهیونیستی است این موضوع است که حماس در زمان شروع جنگ غزه در سال ۲۰۲۱ سعی کرد که با یک پهپاد، میدان گازی «تامار» به عنوان منبع اصلی گاز برای شبکه برق رژیم صهیونیستی را هدف بگیرد؛ حمله‌ای که نیروی دریایی رژیم اسرائیل با گنبد آهنین دفع کرد. اما این نگرانی در میان ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد که در صورت وقوع جنگ دیگری این احتمال فراوان وجود دارد که میادین گازی این رژیم مورد هجوم و حمله نیرو‌های مقاومت قرار بگیرد و خسارات‌های فراوانی را متحمل شوند.

اما در حقیقت باید گفت نگرانی اصلی سران و مقامات صهیونیست حاکی از آن است که اکنون تهدیدات موشکی نیرو‌های مقاومت در دریا به تهدیدی جدی برای اقتصاد این رژیم در دریا تبدیل شده است. به خصوص اینکه زمانی که بدانیم سکو‌های گاز و وابسته بودن دو سوم تجارت خارجی اسرائیل به دریا تحت الشعاع تهدید جدید نیروی مقاومت قرار گرفته است.

اینگونه است که با افزایش خطرات امنیتی، چشم‌های مقامات نظامی همواره به سمت سواحل دوخته شده است و این سواحل از طریق نمایشگر‌های غول‌پیکر تازه نصب شده که می‌توان هر ساحلی را در هر لحظه و مکانی دید، با دقت و به شدت کنترل و بررسی می‌شوند. زیرا بر اساس برآورد کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی آسیب پذیری آن‌ها از طریق ساحل به مراتب بیشتر از جبهه‌های دیگر است.

حال اگر در کنار این نگرانی تازه رژیم صهیونیستی گزارش روزنامه صهیونیستی «معاریو» را هم درنظر بگیرم که در هفته گذشته مدعی شده بود نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برآورد کرده‌اند که حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در انواع مختلف دارد. آنگاه این رژیم اشغالگر را در وضعیت و شرایط بسیار خطرناکی می‌بینیم که موجودیت خود را تحت فشار و خطر بسیار فراوانی می‌بیند.

در پایان باید گفت هرچه زمان بیشتری از اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد و هرقدر که سران و مقامات این رژیم جعلی و نامشروع ظلم، ستم و اشغالگری خود را بیش از پیش ادامه می‌دهند با افزایش قدرت و توان نیرو‌های مقاومت روبرو می‌شوند و آینده حیات آن‌ها بیشتر از قبل با نابودی پیوند می‌خورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید