قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر است

قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر هست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی عید سعید قربان را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

در متن این پیام آمده هست:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

لَبَیک اللهُم لَبَیک، لَبَیکَ لا شَریکَ لَکَ لَبَیک، اِنَّ الحَمدُ و النِّعمه لَکَ و المُلک، لا شَریکَ لَکَ لَبَیک

روز دهم ماه ذی‌الحجه مصادف با عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان، یادآور فداکاری و سربلندی حضرت ابراهیم (ع) در آزمایش الهی و ذبح عزیزترین فرد زندگی مادی، یعنی فرزندش هست.

عید قربان، روز اثبات تسلیم و بندگی هست. روزی که انسان در برابر معبود و معشوق حقیقی، به هیچ بودن چیزهای دیگر اعتراف می‌کند. غیر را فدای دوست می‌کند تا ایمان و عمل به هم آمیزد و او را به حقیقت تقوا و تسلیم برساند.

امام حسین(ع) در منا شرکت نداشت ولی قربانی آن حضرت، در پیشگاه پروردگار به قدری باارزش هست که او و فرزندان و یاران او را وارث اسرار منا و عرفات کرد. قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر هست. اگر هواهای نفسانی در منا قربانی نشود، در غدیر خم، تسلیم حق شدن مشکل هست.

اینجانب عید سعید و خجسته قربان و آغاز دهه امامت و ولایت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تمامی مسلمانان جهان به ویژه مردم مومن و ولایتمدار استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال توفیق همگان را در سایه بهره‌مندی از آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) و فیوضات معنوی این اعیاد باشکوه مسالت دارم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید