قشر روحانیت در همه عرصه‌های جهاد و ایثارگری حضور فعال دارد

قشر روحانیت در همه عرصه‌های جهاد و ایثارگری حضور فعال دارد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، اولین نشست شورای هماهنگی و کمیته «روحانیت و دفاع مقدس» کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارش عملکرد کمیته «روحانیت و دفاع مقدس» در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: قشر روحانیت نقش بارز و بسزایی در دفاع مقدس داشت و کما فی سابق در همه عرصه‌های جهاد و ایثارگری حضور فعال و چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه یکی از از نشانه‌های این حضور تقدیم ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد به انقلاب و دفاع مقدس است، افزود: از اعضای کمیته روحانیت و دفاع مقدس و مسئولین حوزه‌های علمیه و نمایندگی‌های ولی فقیه در ادارات و مبلغین و مبلغات انتظار می‌رود که در زمینه جهاد تبیین در حوزه روحانیت بیش از پیش فعال شوند تا نسل جوان از خدمات روحانیت آگاه‌تر شود.

حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تربیت فکری نسل جوان را لازم دانست و گفت: یکی از عرصه‌های جهاد تبیین همین نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت و عرصه‌های حساس کشور از جمله سیل و زلزله و ایام کرونا بود.

وی افزود: باید این نقش را برای جوانان به بهترین نحو تبیین کرد زیرا روحانیت در همه عرصه‌ها در کنار مردم و یار و یاور مردم بوده است از جمله اینکه در دفاع مقدس هم نقش تبلیغی و هم نقش رزمی خود را به خوبی ادا کرد و یکی از عوامل پیروزی کشور ما در جنگ هشت‌ساله معنویت بود که روحانیت مبلغین معنویت بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های پیش‌بینی شده برای کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۳ اشاره داشت و بیان کرد: این کنگره به همت چندین کمیته از جمله کمیته روحانیت و دفاع مقدس در بازه زمانی تا سال ۱۴۰۳، برنامه‌هایی از جمله یادواره‌های شهدای روحانی، تدوین کتاب‌های نقش شهدای روحانی استان، برگزاری مسابقات با موضوع روحانیت و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و تولید مستند و فیلم کوتاه اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید