قصور در مسائل قانونی زنان متوجه متولیان اجرایی است نه مبانی فکری

قصور در مسائل قانونی زنان متوجه متولیان اجرایی است نه مبانی فکری


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان در نشست دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع مقدس مبنی بر اصلی‌ترین چالش امروز زنان در حوزه حقوقی و قضایی اظهار داشت: با توجه به نیازی که در کشور احساس می‌شود حضور بانوان در مشاغل متناسب با وظایف آنان و رسالتی که در زندگی برعهده دارند یکی از مهمترین مسائل که ساختار‌های سیاسی و سیاست گذاری باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه قوانین مناتسبتی را نتوانستیم برای حضور بانوان در مشاغل وضع کنیم. موضوعاتی مثل مرخصی زایمان، شردهی کودکان خردستان شرایط متناسبت با رسالت زن در منزل و خانواده نیست. به نظر می‌رسد قوانین اشتغال در بخش‌های دولتی و خصوصی باید به گونه‌ای تنظیم شود که زن ایرانی به عنوان زن موثر در تحولات اجتماعی، اقتصادی، علمی، هنری و … نقش آفرینی کند و وظایف خودش را نسبت به همسر و فرزند نیز انجام دهد.

بیابانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نقص قوانین حوزه زنان که به موجب آن مشکلات زیادی در موضوعات خانواده و … به وجود می‌آورد بیان کرد: هیچ ادعایی نداریم که بعد از انقلاب اسلامی به گونه‌ای رفتار کردیم که همه حق و حقوق زنان احقاق شده باشد. به لحاظ مسائل حقوقی و ساختار‌های قانونی، مسئله زنان یکی از حوزه‌های مورد توجه بوده.

رئیس جامعه زنان تصریح کرد: امامین انقلاب همواره توجه ویژه‌ای به مسئله زنان دارند و نگاه عمیق رهبران نسبت به رشد و تعالی زنان در خانواده و اجتماع زمینه مناسب را برای ساختار‌های سیاسی به وجود می‌آورد، از این رو ما در مبانی فکری و اندیشه‌ای چالش نداریم بلکه قصوری هست در متولیان اجرایی و سیاست‌هاست.

انتهای پیام/ ۱۴۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید