قیمت روز تیر اهن را خودتان محاسبه کنید

قیمت روز تیر اهن را خودتان محاسبه کنید


تیرآهن‌ها، اسکلت اصلی ساختمان را تشکیل می‌دهند؛ در نتیجه ناگزیر هستید تا از آن‌ها استفاده کنید. بااین‌وجود آنچه پیمانکاران را با مشکل مواجه می‌کند قیمت روز تیرآهن است. البته درست است که این روزها قیمت مصالح ساختمانی نسبت به گذشته بسیار افزایش‌یافته است؛ اما بد نیست بدانید چه عواملی می‌توانند بر این قیمت تأثیر بگذارند.

ما در ادامه عوامل مهم و تأثیرگذار بر قیمت امروز تیرآهن هاش را بررسی خواهیم کرد؛ اما باید بدانید که خرید این محصول از سازندگانی که محصول باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهند، ضامن مطلوب‌بودن نتیجه نهایی است. هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید.

چه عواملی بر قیمت روز تیرآهن می‌تواند تأثیر مستقیم بگذارد؟

قیمت روز تیرآهن، بسته به عوامل بسیار متعددی می‌تواند دستخوش تغییراتی شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بررسی این عوامل می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان، بهترین گزینه را انتخاب کنید و به‌این‌ترتیب مطمئن باشید که در نهایت سازه شما از کیفیت مطلوبی برخوردار است. دقت کنید هرگز نمی‌توان قیمتی واحد و ثابت را در اختیار مشتریان قرار داد. دخالت عوامل متعدد می‌تواند قیمت نهایی را کاهش داده یا افزایش دهد. این عوامل چه هستند؟

مواد اولیه

تیرآهن‌ها مانند تیرآهن هاش از فولاد تهیه می‌شوند. استفاده از فولاد کم‌ارزش شاید باعث شود قیمت نهایی تیرآهن شما ارزان تمام شود؛ اما از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. پس باتوجه‌به قیمت روز فولاد می‌توانید تا حدودی نرخ تیرآهن را نیز محاسبه کنید.

هیچ سازه‌ای بدون اسکلت فولادی مقاوم نیست

روش تولید

قیمت روز تیرآهن به روش تولید، پوشش و عملیاتی که بر روی سطح انجام می‌شود نیز بسیار بستگی دارد. هرکدام از پوشش‌ها قیمت متفاوتی دارند که می‌تواند تعیین کند قیمت تیرآهن شما در نهایت چقدر است. بهتر است تیرآهنی را تهیه کنید که متناسب با نیاز شما تولید شده باشد.

اندازه تیرآهن

منظور از اندازه طول، عرض، ارتفاع و ضخامت تیرآهنی است که خریداری می‌کنید. این ابعاد که متناسب باهدف شما باید برآورد شود، بسته به میزان فولادی که در آن به‌کاررفته و همچنین کمتر یا بیشتر بودن پوشش می‌تواند ارزان‌تر یا گران‌تر برای شما محاسبه شود.

زمان خرید

قیمت نهایی تیرآهن به قیمت فولاد بستگی دارد. بااین‌وجود باید بدانید که قیمت فولاد نیز به عوامل مختلفی وابسته است که یکی از آن‌ها زمان خرید شما است. در برخی مواقع مانند ابتدا یا انتهای سال قیمت می‌تواند متفاوت باشد. روزهای تعطیل یا وقایع سیاسی یا اجتماعی نیز می‌تواند از عوامل تعیین‌کننده باشد.

نرخ ارز، تعرفه واردات و صادرات

ازآنجاکه نرخ ارز به‌شدت در نوسان است، نمی‌توانید یک قیمت ثابت را در نظر بگیرید. علاوه بر، این هزینه، باید به‌خاطر داشته باشید که تعرفه‌ای که برای صادرات و واردات از تولیدکننده یا واردکننده دریافت می‌شود نیز بر قیمت نهایی تأثیر مستقیمی دارد.

قیمت روز تیر اهن را خودتان محاسبه کنید

ضخامت تیرآهن هاش متفاوت است

هزینه حمل‌ونقل

شما از هرکجا که تیرآهن خود را تهیه کنید نیاز است تا هزینه‌ای را بابت حمل‌ونقل بپردازید. چنانچه مسافت طی شده از کارخانه تا محل کار شما زیاد باشد، به‌تبع هزینه پرداختی نیز به همان میزان افزایش خواهد داشت. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید.

باتوجه‌به این نکات خرید کنید

علاوه بر قیمت روز تیرآهن لازم است در هنگام خرید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید تا مطمئن باشید خریدی که انجام می‌دهید در نهایت کیفیت است. با این کار سازه‌ای که قرار است با این تیرآهن بسازید، در نهایت استقامت خواهد بود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • سطح فولاد: هنگام خرید دقت کنید تیرآهن باکیفیت، دارای سطحی مانند آینه است و هیچ‌گونه ناهمواری و خراش بر روی آن دیده نمی‌شود. ناصاف بودن سطح نشان از ناخالص بودن فولاد دارد.
  • ضخامت: تیرآهن‌هایی مانند تیرآهن هاش دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. میزان این ضخامت بر باربری آن تأثیر مستقیم دارد. البته هرچه ضخامت بیشتر باشد، باربری و قیمت روز تیرآهن بیشتر است. تیرآهن ضخیم برای سازه‌های بزرگ‌تر مناسب هستند و ایمنی را به همراه دارند. نمونه‌های نازک را به تیرآهن سبک نیز می‌شناسند.

قیمت روز تیر اهن را خودتان محاسبه کنید

قیمت فولاد در قیمت روز تیرآهن مؤثر است

سخن آخر

مصالح ساختمانی انواع مختلفی دارند. می‌توانید در ساخت‌وساز از برخی چشم‌پوشی کنید؛ اما وجود برخی لازمه استقامت و استحکام سازه است. اسکلت فولادی ساختمان که با کمک تیرآهن ساخته می‌شود، پایه اصلی هر ساختمان است که بدون آن ساخت‌وساز ممکن نیست.

قیمت روز تیرآهن بسته به عوامل مختلفی است که از زمان خرید تا قیمت روز فولاد، اندازه تیرآهن، پوشش سطح و عوامل متعددی دیگری گسترده شده است. برای اطلاع از آخرین قیمت بهتر است با متخصصان در این زمینه مشورت کنید و محصول باکیفیت را تهیه کنید.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید