لزوم آشنایی مخاطب با روش زندگی شهدا

لزوم آشنایی مخاطب با روش زندگی شهدا


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس مستقر در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیین رونمایی از کتاب «باران گرفته است» به قلم احمد یوسف‌زاده با حضور «مرتضی سرهنگی» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، «مرتضی قاضی» مؤلف و پژوهشگر ادبیات حوزه مقاومت، «محسن مؤمنی شریف» نویسنده و منتقد ادبی و «احمد یوسف‌زاده» نویسنده کتاب عصر امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد. 

در ابتدا نویسنده کتاب اظهار داشت: برای اینکه روایت‌های این کتاب صادقانه باشد، در هر کجا که حاج قاسم قدم گذاشت، رفتم.

پابه‌پای حاج قاسم

در ادامه «محسن مؤمنی شریف» نویسنده و منتقد ادبی اظهار داشت: راوی داستان، دانای کل یا سوم شخص است. پابه‌پای بزرگ شدن قاسم سلیمانی، مخاطب هم پیش می‌رود.

«مرتضی قاضی» مؤلف و پژوهشگر ادبیات حوزه مقاومت گفت: این کتاب، داستانی مستند است و در انتهای کتاب، نام اماکن و تمام کسانی که با آنها مصاحبه و اسمشان در کتاب آمده، به‌همراه نسبت‌شان با حاج قاسم ذکر شده است.

مخاطب باید بداند «حاج قاسم» چگونه «شهید سلیمانی» شد

وی افزود: موضوعی که زندگینامه‌های شهدا در آن ضعف دارند، این است که مخاطب با مطالعه آنها متوجه نمی‌شود فردی که به شهادت می‌رسد، چگونه به جایگاه یک «شهید» رسیده است؛ برای مثال هیچ‌وقت مخاطب متوجه نمی‌شود که «محمدابراهیم همت» چگونه «شهید همت» شد یا «حاج قاسم» چگونه «شهید سلیمانی» شد.

در انتهای مراسم مدعوین زیر پوستر کتاب را امضاء کردند.

گفتنی است کتاب «باران گرفته است» داستانی مستند از کودکی، نوجوانی و جوانی شهید قاسم سلیمانی است که انتشارات مکتب حاج قاسم آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید